اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن 9 دی اعلام شد

حماسه 9 دی محدود به زمان و دوران خاص نیست

خبرگزاری فارس: مسئولان سپاه کربلا مازندران در بیانیه‌ای به مناسبت حماسه 9 دی اعلام کردند: حماسه 9 دی محدود به زمان و دوران خاص نیست.

حماسه 9 دی محدود به زمان و دوران خاص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمدتقی شاهچراغی و حجت‌الاسلام مختار نظری در بیانیه‌ای به مناسبت حماسه‌ روز 9 دی اعلام کردند: حماسه 9 دی صرفا محدود به یک زمان و دوران خاص نیست بلکه در طول تاریخ امت به‌پا‌ خاسته و همیشه در صحنه‌ انقلاب اسلامی ایران را با خود دارد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: در روز نهم دی ماه 1388 مردم ولایتمدار ایران اسلامی حماسه‌ای بزرگ آفریدند که نتیجه آن پایان فتنه‌ای بود که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش داشتند با آن به اهداف خصمانه خود جامه عمل بپوشانند.

در این بیانیه به عمل بهنگام و تشخیص به موقع و تجلی ایمان دینی مردم در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی اشاره شد و تاکید شد: یوم‌الله 9 دی ماه روز درخشش حضور جوانان و نوجوانانی بود که به نمایندگی از نسل سوم انقلاب در میادین و خیابان‌ها حضور یافته و صیانت از انقلاب و اسلام را از نسل پیشین تحویل گرفتند.

مسئولان ارشد سپاه کربلا مازندران در ادامه بیانیه خاطر نشان کردند: مروری بر حماسه 9 دی ماه بیانگر این حقیقت است که این حماسه عظیم نه تنها در داخل کشور بلکه در صحنه‌ بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت به گونه‌ای که بسیاری اذعان داشتند ملت ایران و نظام اسلامی در نهم دی 1388 توانستند بار دیگر اقتدار خویش را به رخ جهانیان بکشند و فتنه طراحی شده از سوی دشمنان را به پیروزی بزرگ برای خویش مبدل کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حرکت میلیونی امت همیشه در صحنه ایران در حمایت از ارزش‌های دینی و انقلابی در نهم دی 1388 چنان گسترده بود که حتی محافل رسانه‌ای غرب را نیز به اعتراف وادار ساخت و آن اعتراف به حضور خودجوش و میلیونی ملت ایران در صحنه بوده است که برای حفظ ارزش‌های خویش همیشه در صحنه حضور دارند.

در ادامه بیان شد: حماسه بزرگ عاشوراییان در نهم دی 1388 چنان عظیم بود که بسیاری اظهار داشتند این حماسه بیمه شدن دوباره انقلاب و ارزش‌های انقلابی بود.

در ادامه بیانیه تاکید شد: ایرانیان حماسه‌آفرین با خلق حماسه نهم دی 1388 ولایتمداری، دین محوری و پایبندی خود به ارزش‌های اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند و این ناکامی بزرگی برای طرح‌های ضد اسلامی دشمنان انقلاب بود.

مسئولان سپاه استان مازندران در ادامه بیان اظهار داشتند: فتنه 88 را می‌توان پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین فتنه از ابتدای پیروزی انقلاب تا به این تاریخ دانست.

در بخش دیگری از این بیانیه‌ آمده است: فتنه‌ای که برای نخستین بار تمامی دشمنان داخلی و خارجی در نقطه‌ای مشترک و با هدفی مشترک دور هم جمع شدند تا ریشه انقلاب اسلامی را برای همیشه از بیخ و بن بر کنند.

در ادامه بیانیه با اشاره به ابعاد گسترده فتنه بیان شد: فتنه‌ای که اگر در هر کشور دیگر اتفاق می‌افتاد کوچکترین کارکرد آن سقوط نظام بود و به واقع اگر رهنمود‌ها، هدایت‌ها و روشنگری‌های مقام معظم رهبری و بصیرت مردم بزرگ و انقلابی کشورمان نبود قطعا انقلاب و نظام در جایگاهی که امروز در آن قرار دارد نمی‌بود.

در این بیانیه‌ به حضور میلیونی و گسترده مردم در تظاهرات نهم دی ماه 1388 اشاره شد و بیان شد: حضور میلیونی مردم در تظاهرات نهم دی ماه که در طول سه دهه تاریخ انقلاب بی‌نظیر بوده، بصیرت هوشیاری و دشمن‌شناسی ملت مسلمان ایران را به خوبی نشان داد و برای همیشه به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ باقی می‌ماند.

در این بیانیه تاکید شد: بدون تردید مانایی و پویایی حماسه نهم دی در گروه مطالعه و تبیین زوایای مختلف این حماسه بزرگ ملی است.

در این بیانیه تصریح شد: یکی از محورهایی که باید در تبیین حماسه ماندگار تجمع بزرگ عاشوراییان در یوم الله نهم دی ماه مورد توجه قرار گیرد بررسی آثار ارزشمند، برکات و دستاوردهای فراوان و گوناگون این حماسه عاشورایی و انتقال آن به نسل‌های بعدی است.

در پایان این بیانیه بیان شد: خانواده بزرگ نیروهای مسلح مقتدر استان مازندران با تجدید میثاق با فرماندهی معظم کل قوا دوشادوش ملت عاشورایی و در رکاب مولا و مقتدای خویش به سوی افتخارات بزرگ در حرکت است و حماسه بزرگ نهم دی ماه را دستمایه ارزشمند برای ادامه رسالت خطیر خود می‌داند و این روز به‌یادماندنی بر ملت ایران گرامی باد.

انتهای پیام/86004/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول