اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هزاران نفر از مردم عزادار برگزار شد

قرائت زیارت اربعین حسینی در حرم حضرت معصومه(س)

خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری و همچنین قرائت زیارت اربعین همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

قرائت زیارت اربعین حسینی در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع)، هزاران نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت که برای شرکت در مراسم عزاداری رهسپار حرم حضرت معصومه(س) شده بودند، ضمن شرکت در مراسم عزاداری زیارت اربعین را قرائت کردند.

مراسم قرائت زیارت اربعین حسینی صبح امروز در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد و مراسم‌های عزاداری در سوگ شهادت سومین پیشوای شیعیان تا امشب با قرائت دعای کمیل ادامه خواهد داشت.

 

*فضایل زیارت اربعین

بیستم ماه صفر، روز اربعین و به قول شیخ مفید و شیخ طوسی بازگشت اهل حرم امام حسین علیه السلام از شام به مدینه و روز ورود نخستین زائر آن حضرت جابر بن عبدالله انصاری به کربلا، برای زیارت امام حسین علیه السلام است، زیارت آن حضرت در این روز مستحب است و به فرموده امام حسن عسکری علیه السلام از نشانه‌های مؤمن است.

از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام روایت شده که فرمودند «علامات مؤمن پنج چیز است؛ اقامه پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک گذاشتن و در نماز بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن».

زیارت اربعین که قرائت آن در این روز مستحب است در کتب ادعیه آمده است ‏و به این‌گونه شروع می‏شود «السلام علی ولی الله و حبیبه…» که این متن از طریق ‏صفوان جمال از امام صادق‏(ع‏) روایت‏ شده است. زیارت دیگر آن است که جابر بن ‏عبدالله انصاری در این روز خوانده است و متن زیارت به عنوان زیارت‌نامه آن امام در نیمه ‏ماه رجب نقل شده و با جمله‏ «السلام علیکم یا آل الله…» شروع می‏شود.

مورخان نوشته‏اند که جابر بن عبدالله انصاری همراه عطیه عوفی موفق شدند که در همان نخستین اربعین پس از عاشورا به زیارت امام حسین(ع) نائل آیند. وی که آن هنگام ‏نابینا شده بود در فرات غسل کرد و خود را خوشبو ساخت و گام‌های کوچک برداشت تا سر قبر حسین بن علی(ع) آمد و با راهنمایی عطیه دست روی قبر نهاد و بیهوش شد. وقتی به هوش آمد سه بار گفت: یا حسین و سپس گفت «حبیب لا یجیب حبیبه…» آنگاه ‏زیارتی خواند و روی به سایر شهدا کرد و آنان را هم زیارت کرد.

انتهای پیام/2258/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول