اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل خبر داد

ساخت 110 سالن ورزشی در دولت احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در طول خدمات‌رسانی دولت نهم و دهم بیش از 110 سالن ورزشی در استان اردبیل احداث و راه‌اندازی شده است.

ساخت 110 سالن ورزشی در دولت احمدی‌نژاد

احد پازاج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: این تعداد سالن ورزشی در مناطق شهری و روستایی احداث شده و حدود 20 سالن ورزشی کوچک و بزرگ نیز در حال ساخت است.

وی با کافی دانستن فضای ورزشی تمرینی در این استان تصریح کرد: ما از سال گذشته به سمت احداث سالن‌های ورزشی تخصصی و طبقاتی حرکت کردیم و سعی داریم در رشته‌های مختلف سالن‌های مناسب و در خور ورزشکاران را احداث و راه‌اندازی کنیم.

پازاج اولویت احداث این سالن‌ها را مربوط به کشتی، وزنه‌برداری، ژیمناستیک و شمشیربازی اعلام کرد و افزود: ما در تمام شهرستان‌ها به حد کافی سالن مسابقه‌ای داریم و در مرکز استان نیز دو مجموعه بزرگ رضازاده و دایی احداث شده و از این به بعد سعی داریم با همراهی مسئولان کشوری و استانی سالن‌های تخصصی با تنوع رشته‌ها را دایر کنیم.

این مسئول به احداث دو سالن طبقاتی در کریم‌آباد اردبیل و همچنین شهرک سبلان،‌ پشت آهن‌فروشان اشاره کرد و ادامه داد: ما در استان اردبیل برای اولین بار اقدام به احداث سالن‌های ورزشی طبقاتی کردیم تا از فضای به وجود آمده بتوانیم بهترین استفاده را بکنیم.

وی با یادآوری اینکه بیش از هر زمان دیگر تنوع رشته‌ها زمینه احداث و دایر شدن سالن‌های متنوع را فراهم کرده است، خاطر نشان کرد: انتظار داریم با وضعیت پیش آمده بتوانیم فعالیتی مثمرثمر داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به اولویت‌های ورزش و جوانان استان در تقویت و توسعه رشته‌های ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: ما یک سری اولویت‌ها را نظیر وزنه‌برداری، کشتی، ووشو و همچنین رشته‌های رزمی در اساس برنامه‌هایمان قرار دادیم به طوریکه نگاه ویژه به بازی‌های آسیایی 2014 کره داریم و در کنار آن برای المپیک 2016 نیز در حال برنامه‌ریزی مستمر و مدون برای کسب افتخارات بیشتر هستیم.

پازاج اضافه کرد:‌ اگر استان اردبیل در المپیک لندن توانست با درخشش ورزشکاران خود جزو سه استان برتر شناخته شود این موفقیت وظیفه ما را سنگین کرده است تا بتوانیم برای المپیک پیش رو با توانی مضاعف آماده و حاضر شویم تا با دفاع از جایگاه خود حتی آن را اعتلا و ارتقا ببخشیم.

وی از احداث و بهره‌برداری چندین سالن ورزشی به ویژه سالن‌های ورزشی روستاها در دهه فجر خبر داد و گفت:‌ در ایام دهه فجر علاوه بر برگزاری مسابقات مختلف ورزشی سعی داریم سالن‌های ورزشی تکمیل شده را به ویژه در جنوب استان به بهره‌برداری برسانیم.

پازاج افزود: برخی رشته‌ها نظیر کشتی هنوز انتظارات ما را برآورده نکردند و به دلیل آن که ما از یک پشتوانه قوی توان و استعداد در این رشته مدال‌آور برخوردار هستیم، ضرورت دارد رشته ورزشی کشتی که می‌تواند برای ما مدال‌های رنگین ملی،‌ آسیایی و جهانی را به ارمغان آورد، توسعه داده و تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: نباید از سایر رشته‌های ورزشی که در سال‌های اخیر برای ما در رده‌های پایه افتخار آفریدند، غفلت کنیم چرا که ما بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه رشته‌های مدال‌آور نیازمند هستیم.

اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار برای توسعه ورزش بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز از توسعه و حمایت از فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت:‌ حدود 50 میلیون تومان اعتبار به بخش ورزش شهرستان مرزی بیله‌سوار اختصاص یافته و ما از مسئولان خواسته‌ایم تا با تمام توان از ورزش شهرستان حمایت کنند.

رسول زیبانژاد در نشست با جمعی از ورزشکاران شهرستان مرزی بیله‌سوار افزود: حضور دو داور بین‌المللی در لیگ برتر فوتبال و عضویت ورزشکاران این شهرستان در تیم‌های ملی و استانی از افتخارات ورزشی شهرستان بیله‌سوار به عنوان شهرستان مرزی اما مستعد در حوزه رشته‌های گوناگون است.

وی تصریح کرد: ‌با مدیریت و ظرفیت‌سازی شهرستان باید از این استعدادهای بالقوه بهره‌برداری شود.

زیبانژاد به فعالیت 37 هیئت ورزشی آقایان و بانوان در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار و 500 نفر در این شهرستان در تیم‌های ورزشی ساماندهی شدند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول