اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

اعتلای فرهنگ کتابخوانی توسعه فرهنگی جامعه را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسعه فرهنگی جامعه را به دنبال دارد و سبب ایجاد تفکر و اندیشه در افراد می‌شود.

اعتلای فرهنگ کتابخوانی توسعه فرهنگی جامعه را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در دیدار با پرسنل کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشرویه اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به توسعه فرهنگی است.

وی ادامه داد: کتاب در شکل‌گیری فرهنگ که اساسی‌ترین نماد هویت یک ملت است نقش اساسی را ایفا می‌کند و از موثر‌ترین ابزارها برای ارتقای آگاهی‌های عمومی و تولید فکر و اندیشه به شمار می‌رود.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه محیط کتایخانه از سالم‌ترین محیط‌ها برای پرکردن اوقات فراغت است، افزود: ترغیب نوجوانان و جوانان به مطالعه کتاب آنان را در برابر بسیاری از آفات و آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند.

شمس‌الدین تصریح کرد: فراهم کردن زمینه استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان از کتابخانه‌ها و در اختیار قرار دادن کتاب‌هایی در زمینه مبانی تفکرعلوی، جبهه و شهادت و عفاف و حجاب جزء نیازهای اساسی این قشر است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در کودکان و نوجوانان بنیه علمی و فرهنگی آنها را افزایش داده و آنان را برای قبول مسئولیت در آینده آماده می‌سازد.

امام جمعه بشرویه، کتاب را گنجینه فکری و فرهنگی ارزشمندی دانست و گفت: اگر بخواهیم در مسیر توسعه فرهنگی کشور حرکت کنیم باید جایگاه کتاب و کتابخوانی را بشناسیم و این جایگاه را در بین افراد جامعه ترویج دهیم.

شمس‌الدین اضافه کرد: توسعه صنعتی و علمی بدون توجه به توسعه فرهنگی، عقب ماندگی محسوب می‌شود و افزایش جرم و جنایت در جوامع غربی به دلیل عدم توسعه فرهنگی است.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌ها را باید برای توسعه فرهنگی فعال کرد و در این زمینه مساجد و کانون‌های فرهنگی نیز باید پیشتاز باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول