اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

دستگیری 14 مالخر و سارق در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: 14 نفر مالخر و سارق در آذربایجان غربی دستگیر شدند.

دستگیری 14 مالخر و سارق در آذربایجان غربی

رسول النقی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای اینکه وقوع سرقت‌های مختلف از جمله سرقت از داخل خودرو به حداقل برسد باید مردم با پلیس به طور مؤثر و کاربردی همکاری کنند چرا که تعامل بین جامعه و ماموران پیش درآمد مقابله با وقوع هرگونه جرمی است.

وی یکی دیگر از گروه‌های تاثیرگذار در کاهش وقوع جرایم مختلف را همکاری رسانه‌های جمعی دانست و افزود: کسانی که در رسانه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند هشدارهای لازم را به مردم منتقل کنند تا به این ترتیب در افزایش سطح آگاهی و هوشیاری آنها ایفای نقش کنند چرا که در این صورت بستر برای وقوع جرم فراهم نمی‌شود.

این مسئول به انهدام باند سارقان داخل خودرو اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه میزان ارتکاب سرقت از خودرو در ارومیه در طول یک ماه گذشته افزایش یافته بود مراتب به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آذربایجان غربی قرار گرفت تا به این ترتیب سارق یا سارقان دستگیر شده و به مراجع ذی‌صلاح منتقل شوند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس پس از چند روز کار اطلاعاتی به نتایج مورد نیاز دست یافتند، افزود: بعد از انجام این کارهای اطلاعاتی و تحلیل مناسب از آخرین وضعیت وقوع جرائم و بهره‌گیری از منابع خبری، چهار نفر سارق سابقه‌دار توسط ماموران شناسایی شدند.

النقی‌پور به دستگیری سارقان در عملیات‌های جداگانه اشاره کرد و گفت: سارقان بعد از دستگیری به پلیس آگاهی استان برای تشکیل پرونده و رسیدگی بیشتر دلالت شدند به طوری که متهم‌ها در طول تحقیقات گسترده و جامع و در طول بازجویی‌های به عمل آمده به 68 فقره سرقت وسایل و قطعات خودرو و محتویات آن اعتراف کردند که ارزش تقریبی اموال مسروقه 2 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی به شناسایی و دستگیری 10 نفر مالخر از  شهرستان‌های ارومیه و خوی نیز در این راستا اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه هماهنگی‌های قضایی و همکاری کافی بین پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان وجود دارد تعداد هفت واحد صنفی متخلف پلمپ شده و متهم‌ها با قرارهای صادره به زندان منتقل شدند.

انتهای پیام/61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول