اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا یک ماه آینده انجام می‎شود

بهره‎برداری نخستین پرده آب با قابلیت نمایش تصاویر در گرگان

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان گفت: نخستین پرده آب با قابلیت نمایش تصاویر لیزری به همراه آب‎نما در میدان شهید مفتح، به زودی به بهره‎برداری می‎رسد.

بهره‎برداری نخستین پرده آب با قابلیت نمایش تصاویر در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن احمدی ظهر امروز در جمع مدیران شهرداری گرگان اظهار داشت: پس از اجرای پروژه‎های بهسازی میدان‎ها، اجرای آب‎نماهای این میدان‎های از اهم فعالیت‎های در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: به دلیل موقعیت مکانی میدان شهید مفتح که در مسیر بزرگراه شهید کلانتری (کمربندی) و تردد گردشگران قرار گرفته، اجرای این پروژه در مسیر المان میدان بسیج (برج گرگان) و مجموعه در حال احداث فرهنگی تجاری شهر به جلوه و ارتقای این منظر افزوده و ورودی زیبایی را در خاطر مسافران و گردشگران تداعی خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه را 600 میلیون ریال اعلام کرد و در ادامه از آغاز عملیات بهسازی میدان شهید مدرس نیز خبر داد.

احمدی افزود: پس از انجام مطالعات ترافیکی، طرح هندسی جدید میدان تهیه و برای بهبود محیط شهری، طرح معماری مناسبی با برآورد اولیه 800 میلیون ریال تهیه شده که با انتخاب پیمانکار و جابجایی تاسیسات محدوده پروژه، عملیات اجرایی آن طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح میدان شهید قندهاری این شهر سرعت می‌یابد اذعان داشت: با احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان شهید قندهاری و گذر سواری‌ها از سمت شرق به غرب، این پل نیاز به ورود به میدان را کاسته و حجم ترافیک در این نقطه را کاهش می‌دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان افزود: احداث تقاطع غیرهمسطح میدان شهید قندهاری با وجود تغییر قیمت‌ها در بازار که مسلماً تغییر در وضعیت عملکرد پیمانکاران را نیز به همراه داشته در حال انجام است.

وی تصریح کرد: روش اجرای این پل بر اساس قطعات پیش‌ساخته بوده که در حال حاضر مراحل راه‌اندازی کارگاه تولید قطعات آن در حال تکمیل است که با این اقدام روند سرعت بخشیدن به پروژه در آینده نزدیک بهبود خواهد یافت.

معاون فنی و عمرانی شهردار گرگان افزود: در حال حاضر اجرای ستون‎ها و تکمیل فونداسیون‌ها در قسمت‌های باقی مانده در حال تکمیل بوده، همزمان با تولید قطعات عرشه و امید این می‌رود که شهروندان در ماه‌های آتی شاهد سرعت اجرای پروژه باشند.

احمدی افزود: طبق قرارداد اولیه پایان بهار سال آتی این پروژه باید به اتمام برسد اما روش اجرای انتخاب شده که دومین مورد پس از پل صدر در تهران بوده و رعایت مهندسی ارزش از یک طرف و تغییرات مصالح و دستمزدها و مشکلات تامین منابع مالی از طرف دیگر چند ماه اتمام پروژه را به تعویق می‌اندازد.

به گفته معاون فنی و عمران شهردار گرگان بر اساس مطالعات انجام شده پنج نقطه در شهر گرگان برای اجرای تقاطع غیرهمسطح در نظر گرفته شده بود که نهایتاً براساس اولویت‌بندی میدان شهید قندهاری به دلیل حجم بالای عبور و مرور اولویت برای احداث نخستین تقاطع غیرهمسطح قرار گرفت.

وی افزود: طی برنامه‌ریزی پایه‌های میانی این پل طوری در نظر گرفته شده که در سال‌های آتی در صورت نیاز به یک زیرگذر سواره رو شمالی- جنوبی آسیبی به این پل وارد نیامده و امکان اجرا میسر باشد.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول