اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه سال جاری

4 هزار وام خودکفایی به مددجویان کمیته امداد خراسان‌رضوی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی از پرداخت بیش از 4 هزار وام خودکفایی به مددجویان این اداره در استان خبر داد.

4 هزار وام خودکفایی به مددجویان کمیته امداد خراسان‌رضوی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حاجی‌نقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری 2 هزار و 154 مزدوج کمک جهیزیه و هزینه ازدواج را دریافت کردند که در این زمینه 18 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از پرداخت 66 میلیارد ریال از سوی حامیان برای ایتام خبر داد و گفت: تا پایان 9 ماهه امسال، 17 هزار و 351 یتیم تحت پوشش کمیته امداد این استان هستند که از این تعداد یتیم، 15 هزار و 293 نفر آنان توسط 48 هزار و 917 حامی حمایت می‌شوند.

وی کمک‌های مردمی در بخش مشارکت‌های مردمی را مصداق این همراهی برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر در سطح خراسان‌رضوی 513 هزار و 882 عدد صندوق صدقات، داخل منازل و اماکن تجاری وجود دارد که در این مدت کل درآمدهای اختصاصی و وجوهات امانی 275 میلیارد ریال و درآمد صدقات 107 میلیارد ریال بوده است.

حاجی‌نقی با اشاره به تعداد خانوارهای تحت پوشش این اداره مبنی بر پوشش 144 هزار و 46 خانوار اظهار داشت: این تعداد خانواده در 9 ماهه سال‌ جاری با جمعیتی به تعداد 295 هزار و477 نفر تحت پوشش این نهاد قرار دارند که کل هزینه‌های پرداختی آنان 374 میلیارد ریال بوده است.

وی به توانمندسازی مددجویان به عنوان رویکرد این نهاد در سال ‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در 9 ماه اخیر 35 هزار و 791 خانوار تحت پوشش طرح‌های خودکفایی این اداره قرار گرفتند که از این تعداد 4 هزار و 215 مورد وام خودکفایی خود را دریافت کرده و به جامعه اشتغال وارد شدند.

حاجی‌نقی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی برای خانواده‌های تحت پوشش، در مجموع 223 میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

وی به بخش خدمات درمانی و پوشش بیمه‌ای مددجویان روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر توسط کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در 9 ماهه امسال 89 هزار و 80 مددجوی این اداره بیمه شده‌اند که در زمینه درمان و خدمات درمانی 47 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/70003/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول