اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی پیشوا:

عدم تخصص در امور پزشکی مرگ معتاد در حال ترک را رقم زد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی پیشوا گفت: فردی که بدون داشتن مجوز و هرگونه تخصص در زمینه علوم پزشکی اقدام به راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد کرده و با تجویز دارو منجر به مرگ یکی از معتادان در حال ترک شده بود، توسط پلیس دستگیر شد.

عدم تخصص در امور پزشکی مرگ معتاد در حال ترک را رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی آدینه‌وند در تشریح این خبر گفت: با اعلام مرگ معتادی در داخل کمپ ترک اعتیاد و گزارش خبر به فوریت‌های پلیسی 110، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا ادامه داد: در این رابطه مأموران بلافاصله وارد عمل شدند و تحقیقات بعدی و أخذ گفته‌های اولیای دم پرونده حاکی از آن بود، فرد فوت شده در حالی که از بیماری قلبی رنج می‌برده، جهت ترک اعتیاد به این محل مراجعه و مدتی را در آنجا گذرانده، که پس از چند روز وضعیت جسمی وی وخیم می شود و ناگهان فوت می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به مشکوک بودن علت مرگ، طی تحقیقات گسترده مشخص شد، محل مورد نظر فاقد هرگونه مجوز قانونی در خصوص جذب داوطلبان ترک اعتیاد و انجام اقدامات درمانی بوده و مسئول این مرکز علی‌رغم اطلاع از بیماری متوفی، بدون داشتن هرگونه تخصص در زمینه علوم پزشکی و روان شناسی لازم اقدام به دخالت در امور پزشکی کرده و با تجویز دارو موجب مرگ این معتاد در حال ترک شده است.

آدینه‌وند ادامه داد: با روشن شدن زوایای پنهان ماجرا، مسئول مرکز دستگیر و به دلیل انجام اقدامات درمانی غیرقانونی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا در پایان با اشاره به دستور مقام قضایی مبنی بر پلمب و جلوگیری از ادامه کار این محل، با تأکید بر این‌که از ابتدای سال چند واحد کمپ غیرمجاز تعطیل شده‌اند، از معتادان در حال ترک خواست، جهت درمان به مراکز معتبر و تحت نظارت سازمان بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان مراجعه کنند.

انتهای‌پیام/2462/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول