اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر سراوان مطرح شد

افزایش 85 درصدی معتادان در سراوان

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر سراوان، در سال‌جاری آمار معتادان مصرف کننده موادمخدر 85 درصد افزایش یافته است.

افزایش 85 درصدی معتادان در سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر سراوان ظهر امروز با حضور فرماندار، امام جمعه، دبیر شورای فرعی مبارزه با موادمخدر و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

فرماندار سراوان در این جلسه به نقش آموزش در پیشگیری از استعمال موادمخدر اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش موضوع بسیار مهمی در پیشگیری از اعتیاد است که خانواده‌ها باید آگاه باشند زیرا دشمن با این حربه به پیکره جوان کشور ما یعنی جوانان می‌خواهد ضربه بزند.

محمداکبر چاکرزهی افزود: انگلیسی‌ها در زمان حکومت صفویه شروع به کشت موادمخدر در کشور کردند که این امر در زمان قاجار به اوج خود رسید به‌طوری که جایگزین کشت گندم و جو شد.

وی به فرموده مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: موضوع اعتیاد را ساده و گذری تلقی نکنید بلکه این یک توطئه از سوی دشمنان نظام است.

فرماندار سراوان بیان داشت: قاچاقچیان موادمخدر دو هدف اصلی را دنبال می‌کنند یکی این‌که بحث سودآوری کالا مدنظر بوده زیرا مافیا و افرادی که این کار را انجام می‌دهند، به‌دنبال سود و منفعت خودشان هستند دوم این‌که درصدد تخریب نیروی جوان و از بین بردن یک جامعه اسلامی می‌باشند.

چاکرزهی بیان داشت: در گذشته موادمخدر به صورت سنتی بود که اکنون جوانان به سوی مصرف موادمخدر صنعتی روی آورده‌اند به‌دلیل این‌که این مواد با قیمت بسیار پایین در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ارگان‌های مربوطه از قبیل آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان باید فرهنگ‌سازی کرده و با دادن آموزش به‌ویژه قشر دانش‌آموز و جوان جامعه را با خطرات مصرف موادمخدر به خصوص نوع صنعتی آگاهی دهند تا کم‌تر در دام این پدیده قرن گرفتار شوند.

فرماندار سراوان با تأکید بر نقش آموزش گفت: آگاهی بخشی به جامعه بسیار مهم است لذا تقاضای فعال سازی این کار گروه در مساجد و خانواده‌ها را داریم زیرا آگاه سازی والدین و جوانان بسیار مؤثر خواهد بود.

چاکرزهی افزود: مردمی کردن مبارزه با موادمخدر در جامعه تأثیر بسزایی در پیشگیری از آلوده شدن افراد به موادمخدر خواهد داشت.

دبیر شورای فرعی مبارزه با موادمخدر سراوان هم در این جلسه به مبارزه تشریحی این شورا پرداخت و گفت: همکاری بین دانشگاه‌ها، شوراها و دهیاران در پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر بسیار مهم و تأثیرگذار است.

عزیز بامری افزود: همچنین همکاری ارگان‌هایی از جمله فنی‌و حرفه‌ای و آموزش و پرورش در این راه بسیار تأکید می‌شود و از فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش خواسته می‌شود نسبت به آموزش زندانیان اهتمام بیشتری بورزند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان هم در ادامه گفت: اشاعه موادمخدر یکی از دسیسه‌های آمریکا و انگلیس است که 70 کشور دنیا با این پدیده شوم درگیر هستند.

حسن نوروزی افزود: با توجه به این‌که آموزش و پرورش در سطح بالایی از قشر دانش‌آموزی برخوردار بوده لذا بحث اطلاع رسانی در این زمینه بسیار مهم و مؤثر است.

رئیس اداره بهزیستی سراوان نیز در ادامه جلسه به ارائه آمار و ارقام موادمخدر در شهرستان سراوان پرداخت و اظهار داشت: در سال 86 تعداد معتادان این شهرستان 33 درصد بوده که در سال 91 این میزان به 85 درصد افزایش یافته است.

محمدرضا ملازهی بیان کرد: از کل آمار جمعیت معتادان به ماده مخدر کریستال از 33 درصد به 85 درصد در سال‌جاری، زنگ خطر بزرگی است که باید توجه ویژه‌ای به آن از سوی مسئولان شود.

وی گفت: باید نسبت به پاکسازی محله‌های پر فروش موادمخدر در شهرستان و نیز جمع‌آوری و ساماندهی معتادان اقدامات جدی صورت پذیرد.

رئیس اداره بهزیستی سراوان ادامه داد: در شهرستان سراوان، مرکز ترک اعتیاد بانوان نداریم که امیدواریم با همت مسئولان مربوطه نسبت به راه‌اندازی چنین مرکزی اقدام شود.

مدیر مرکز NNT سراوان هم گفت: یکی از مشکلاتی که بعد از ترک اعتیاد با آن مواجهه هستیم، اشتغال این‌گونه افراد است که بعد از پاک شدن نیاز به شغل در جامعه دارند تا بتوانند انگیزه‌ای برای ادامه زندگی داشته باشند.

محمدعلی دهواری اضافه کرد: از ادارات حمایتی تقاضا داریم نسبت به وام و اشتغال معتادان پس از ترک اعتیاد مساعدت کنند تا بتوان در این‌ قبیل افراد ایجاد انگیزه و نشاط کرد.

وی نبود مکان‌های تفریحی برای معتادان را مشکل دیگر این شهرستان عنوان کرد.

حداد کارشناس شبکه بهداشت سراوان هم گفت: ادارات باید در زمینه آموزش با ما همکاری کنند تا بتوان با انجام اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اعتیاد افراد در جامعه به ویژه قشر جوان جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/75002/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول