اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه استان سمنان خبر داد

اعزام 3740 دانش‏آموز پسر سمنانی به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان از اعزام 3 هزار و 740 نفر دانش‏آموز سمنانی به همراه شماری از عوامل اجرایی به اردوهای راهیان نور خبر داد.

اعزام 3740 دانش‏آموز پسر سمنانی به اردوهای راهیان نور

علیرضا رجبی ظهر امروز در حاشیه اعزام کاروان دانش‏آموزان پسر راهیان نور که در ایستگاه راه‏آهن سمنان انجام شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: امسال بر اساس برنامه‏ریزی‏های به عمل آمده، مقرر شده است تا 3 هزار و 740 نفر از دانش‏آموزان پسر مدارس استان سمنان به همراه عوامل اجرایی کاروان‏ها به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شوند.

وی تصریح کرد: این افراد در قالب 17 کاروان از شهرستان‏های مختلف استان سمنان به اردوهای راهیان نور اعزام می‏شوند.

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: طبق چیدمان انجام شده و نظر به سهمیه اختصاصی برای استفاده از قطار در اعزام ایمن دانش‏آموزان به اردوهای راهیان نور، این افراد در این تعداد کاروان سازماندهی شده‏اند.

رجبی بیان داشت: در هر کاروان، 183 نفر دانش‏آموز به همراه 15 نفر از نیروهای فرهنگی آموزش و پرورش و همچنین 22 نفر از نیروهای سپاه، راوی دفاع مقدس، روحانی، امدادگر، مداح و . . . حضور دارند.

وی تصریح کرد: در ابتدا قرار بود تا دانش‏آموزان پسر استان سمنان در قالب 10 کاروان و دو روز در میان ، به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شوند.

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: خوشبختانه با پیگیری‏های متعدد انجام شده، استان سمنان توانست ظرفیت اعزام دانش‏آموزان به اردوهای راهیان نور به صورت ریلی را برای مردم این استان فراهم آورد اما به جز سمنان و تهران، اخیراً چهار استان دیگر کشور نیز متقاضی بهره‏مندی از شبکه ریلی شده‏اند.

رجبی افزود: این امر باعث شد تا برنامه سپاه استان سمنان دچار تغییراتی شود و شمار کاروان‏ها به عدد 17 افزایش یابد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‏ریزی جدید انجام شده، سهمیه اعزام استان سمنان از طریق شبکه ریلی روزانه 220 نفر است.

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: پنج کاروان راهیان نور از شهرستان سمنان، دو کاروان از گرمسار، پنج کاروان از شاهرود، سه کاروان از گرمسار، یک کاروان از بیارجمند و میامی و یک کاروان از مهدیشهر عازم سرزمین‏های ایثار و شهادت می‏شوند.

رجبی با بیان اینکه اعزام این کاروان‏ها از امروز آغاز شده است، افزود: دانش‏آموزان پسر استان سمنان تا هجدهم بهمن ماه به این اردوها اعزام می‏شوند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‏های حضور دانش‏آموزان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: همه دانش‏آموزان در روز نخست از مبدأ به سمت سرزمین‏های نور حرکت می‏کنند و در روز دوم، از منطقه شرهانی و فتح‏المبین دیدن خواهند کرد.

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: دانش‏آموزان استان سمنان همچنین در روز سوم در شلمچه، هویزه و اردوگاه شهید مسعودیان حاضر می‏شوند و در رزمایشی که در این اردوگاه برگزار خواهد شد، شرکت می‏کنند و در روز چهارم نیز راهی سمنان می‏شوند.

انتهای پیام/2249/ج30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول