اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

شاه ‌همسر اولش را به خواست آمریکایی‎ها طلاق داد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: طلاق دادن همسر اول شاه به خواست آمریکایی‎ها و با وجود میل باطنی خود او، نشان‎دهنده فرمان‎برداری محض محمدرضا از اربابان غربی خود بود.

شاه ‌همسر اولش را به خواست آمریکایی‎ها طلاق داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان علیرضا جمشیدی در جمع دانش آموزان دبیرستان شاهد دختران در گرگان اظهار داشت: شاه و پدرش همواره غلام حلقه به گوش آمریکایی‎ها و انگلیسی‎ها بودند و در دوران سلطنت محمدرضا تمام درآمد نفت کشور و امکانات آن روز در اختیار آمریکایی‎ها قرار داشت.

وی تصریح کرد: اساسا انگیزه‎های زیادی دست به دست هم داد تا انقلاب اسلامی ایران شکل بگیرد.

وی اذعان داشت: عدم توجه حکومت پهلوی به اسلام و باورهای دینی مردم و سرازیر شدن درآمدهای کشور به جیب آمریکایی‎ها، انگلیسی‎ها، طبقه اشراف و خاندان سلطنتی در کنار ظلم و استبداد دیکتاتورگونه رضاشاه و محمدرضا شاه مهمترین دلایل و انگیزه‎های انقلاب اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: در حکومت پهلوی دین جایگاه و معنایی نداشت و تقلید کورکورانه از حکومت‎های لائیکی و سکولار غربی در دستور کار رژیم قرار داشت و این در حالی بود رژیم شاهنشاهی غافل از این بود که ملت ایران مسلمان هستند و با اسلام و باورهای دینی خود زندگی می کنند.

جمشیدی یادآور شد: نفر اول مملکت تا حدی وابسته به آمریکایی‎ها و تحت فرمان آنها بود که حتی برای زندگی شخصی او هم تصمیم‎گیری می‎کردند که طلاق دادن همسر اول شاه به خواست آمریکایی‎ها و با وجود میل باطنی خود او، نشان‎دهنده فرمانبرداری محض محمدرضا از اربابان غربی خود بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان داشت: در چنین شرایطی آیا ملت باید دست روی دست می‎گذاشت و در مقابل این همه ذلت و خواری سکوت اختیار می‎کرد و در مقابل استعمار، استثمار و دین‎ستیزی تسلیم می‎شد؟

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی فردی به نام روح‎الله خمینی(ره) از سال 1340 و پس از رحلت آیت‎الله بروجردی، عهده‎دار مرجعیت دینی و رهبری سیاسی ملت ایران شد و با بیدارسازی وجدان‎های بیدار و همراهی مردم متدین، حرکت عظیمی که سرانجام در بهمن 1357 به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ختم شد را آغاز کردند.

کار بزرگ، نیاز به همت بزرگ، بلند و هزینه دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد ملتی حکومتی را بر پایه دین بنا نهد و با شعار نه شرقی و نه غربی تحت فرمان و امر هیچ ابرقدرت، پیمان و معاهده‎ای نباشد باید برای رسیدن به استقلال واقعی هزینه دهد، زیرا کار بزرگ، نیاز به همت بزرگ، بلند و هزینه دارد.

جمشیدی افزود: به لطف الهی امروز انقلاب اسلامی ما بدون وابستگی به هیچ ابرقدرتی در نقطه عزت و اقتدار قرار دارد و به عنوان پرچمدار بیداری اسلامی با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری انقلاب‎ها و بیداری اسلامی شکل گرفته در جهان را مدیریت می‎کند.

وی ابراز داشت: در حالی که حکومت استبدادی پهلوی در گذشته و در صف‎بندی‎های سیاسی ایران را در صف صهیونیست‎ها و مستکبران آمریکایی قرار می‎داد و سربازان ما به اجبار شاه با مسلمانان و سایر ملت‎های ستمدیده می‎جنگیدند، خورشید انقلاب اسلامی تابید و این صف‎بندی‎ها را تغییر داد و امروز دشمن شماره اول صهیونیست‎ها و میتکبرین محسوب می‎شویم که برای ما افتخار بزرگی است.

مردم مظلوم فلسطین، سوریه و لبنان خط قرمز ما هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: تا جایی که امروز، مردم مظلوم فلسطین، سوریه و لبنان خط قرمز ما هستند و ما آشکارا از حزب‎الله، حماس و حکومت مشروع و قانونی سوریه حمایت می‎کنیم و همان طور که همه می‎دانند نتیجه حمایت ما در جنگ‎های 33 روزه حزب الله با رژیم صهیونیستی و جنگ 22 روزه غزه و اخیرا هم در جنگ هشت روزه رزمندگان حماس با متجاوزان صهیونیست، کاملا آشکار و مشهور بود.

وی تأکید کرد: تمام عزت و اقتدار نظام اسلامی، پیروزی‎های امت‎های مسلمان و جهانگیر شدن بیداری اسلامی، نتیجه گفتمان انقلاب است.

جمشیدی در پایان سخنان خود پاسخگوی سئوالات دانش آموزان شد.

انتهای پیام/2307/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول