اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

نماز جمعه حلقه وصل بین امام و امت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد گفت: نماز جمعه حلقه وصل بین امام و امت است.

نماز جمعه حلقه وصل بین امام و امت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در هفدهمین گردهمایی ستادهای نماز جمعه استان گلستان اظهار داشت: امت اسلام زمانی می‌تواند از پیامبر(ص) الهام بگیرد که همواره به یاد خدا باشد و ارتباط خود را با امام امت قطع نکند.

این مسئول با تاکید بر اینکه نماز جمعه، امت را در فضای ذکر کثیر قرار می‌دهد تصریح کرد: به همین دلیل است که این فریضه الهی در راس امور قرار دارد چرا که نمی گذارد مردم از خداوند متعال غافل شوند و نقشه راه و امام زمان خویش را بشناسند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه دشمن از برپایی نماز جمعه در هراس است خاطرنشان کرد: نماز جمعه نشاط و انرژی تولید کرده و حیات و پویایی را در جامعه اسلامی برقرار می‌کند از همین رو دشمن همواره از این مهم، در رعب و ترس به سر میبرد.

یعقوبی خطاب به مسئولان ستادهای نماز جمعه بیان داشت: نماز جمعه خیر است و این خیر به دست مسئولان ستاد نماز جمعه، جاری و ساری می‌شود که باید جریان‌سازی خیر، روان‌سازی دین و ارزش‌های دینی به وسیله ستادهای نماز جمعه در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه زندگی و سبک اسلامی، دین و سیاست را یکی می‌داند ابراز داشت: سبک اسلامی بر خلاف سبک غربی است چراکه غرب با نگاه سکولاریسم فکر می‌کند و بر این عقیده استوار است که دین نباید در زندگی و سیاست دخالت داشته باشد و باید مدیریت علمی بر جامعه حاکم باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه دین برای ساماندهی فرد و جامعه اسلامی بنیان شده افزود: امام در جامعه دینی به مثابه آهنربایی است که دل‌ها را به یکدیگر نزدیک، همت‎ها را جمع، عزم‌ها را جزم و امت واحد شکل می‌دهد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام، امت‎ساز است عنوان کرد: امام به امت هویت اجتماعی و نشاط می‎بخشد.

یعقوبی یادآور شد: جامعه مطلوب اسلامی جامعه‌ای است که نشاط را به ملت هدیه داده و نمونه آن انقلاب اسلامی ایران است که همواره مردم ایران در همه صحنه‌ها پا به رکاب و دارای عزم آهنین است.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت برای این است که امت از یکدیگر جدا نشوند اضافه کرد: امت بزرگ جمهوری اسلامی ایران 34 سال زیر بار تحریم‎ها، تهدیدها و نامردمی‌ها ایستاده است به دلیل اینکه محوری به نام ولایت فقیه دارد که همچون آهنربایی همه را به یکدیگر پیوند داده است.

این مسئول، ولایت مطلقه فقیه را اسوه حسنه، مدل ناب و بی‌نظیر در عالم برشمرد و اضافه کرد: دنیای غرب هر چه دارد دلار است، اما امت اسلام، قلب دارد و قلب اسلام «ولایت» است لذا دل با دلار می‌جنگد و این محبت سرمایه وجودی در دل‎های مومنان است که باید به خوبی مواظبت شود.

امام جمعه بجنورد با ابراز اینکه رهبر شناسی و راه‎شناسی به عنوان سبک دینی است خاطرنشان کرد: در سوره حمد مسائل هدف‌شناسی، راه‎شناسی، رهبرشناسی و راس‌شناسی به عنوان چارچوب شخصیت ارکان اربعه سبک دینی مطرح شده است.

یعقوبی با تاکید بر اینکه راه خطر از دو ناحیه وجود دارد اذعان داشت: آنهایی که مورد غضب قرار گرفته‌اند می‌خواهند راهزن راه شوند و افرادی که گمراهند درصدد هستند تا مردم را نیز گمراه کنند لذا باید این خطرها را شناخت و از آنها فاصله گرفت.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول