اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از سفر به سرزمین نور گزارش می‏دهد

اعزام کاروان راهیان نور سمنان به شرهانی

خبرگزاری فارس: در دومین روز از اعزام کاروان‏های راهیان نور، زائران کربلای جنوب ایران وارد منطقه شرهانی از مناطق عملیاتی سال 61 شدند.

اعزام کاروان راهیان نور سمنان به شرهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان یک راوی دفاع مقدس صبح امروز در حاشیه حضور دانش‏آموزان استان سمنان در سرزمین نور اظهار داشت: عملیات محرم در سال 61 در این منطقه آغاز شد که در رودخانه دویرج بر اثر جاری شدن سیلاب، 360 نفر از فرزندان این کشور خصوصاً از استان سمنان شهید شدند.

عزت‌الدین چوبین، کانال بجلیه را از موانع دشمن پیش‏روی رزمندگان در این منطقه عنوان کرد.

وی افزود: این کانال توسط 40 کشور دنیا از جمله فرانسه و انگلیس از نهر عنبر تا چزابه و فکه به طول 90 کیلومتر و عمق شش متر و عرض چهار متر احداث شده است.

این راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این منطقه، دشمن موانع و استحکامات وسیعی را ایجاد کرده بود که می‌توان به کمین، میدان مین در پشت رودخانه دویرج با عمق 40 متر، سیم‏های خاردار توپی و حلقوی و سپس کانال اشاره کرد.

چوبین با بیان خاطره‌ای از نخستین شهید این منطقه در سال 72 گفت: گروه تفحص پس از شش روز تفحص در این منطقه، در روز هفتم با توسل به امام زمان (عج) نخستین شهید منطقه را که با روییده شدن یک گل سرخ بالای جمجمه سر شهید خودنمایی می‏کرد، پیدا کردند.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: این شهید «مهدی منتظرقائم» از شهدای لشکر 14 امام حسین (ع) بود که شخصیت نام این شهید با اسم امام زمان (عج) آن هم در روز ولادت امام مهدی (عج)، نشان از کرامات شهید و معجزات الهی بود و همین امر انگیزه‌ای برای ادامه تفحص شد.

انتهای پیام/2249/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول