اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی خبر داد

آزادی 104 نفر زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای امسال تاکنون

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: 104 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با همت و تلاش ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه از سطح زندان‌های خراسان شمالی آزاد شدند.

آزادی 104 نفر زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای امسال تاکنون

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان خراسان شمالی، رضا استاجی رسالت ستاد دیه را کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد دانست.

وی اظهار کرد: نگاه ما در ستاد دیه برای این دسته از مددجویان این است که این‌ها بزهکار نیستند بلکه بدهکارند و ما با این نگاه و با رعایت اصول قانونی و در نظر گرفتن موقعیت اقتصادی و اجتماعی مددجو در راستای فراهم کردن زمینه آزادی آن‌ها تلاش می‌کنیم.

استاجی محکومان غیر عمد را شامل محکومان به پرداخت دیه در حوادث رانندگی و کارگاهی، محکومان مالی غیر کلاه‌برداری و محکومان به پرداخت مهریه و نفقه دانست و افزود: با فرهنگ سازی مناسب، رعایت قوانین و گسترش فرهنگ گذشت و ایثار می‌توان تعداد این محکومان را به حداقل ممکن رساند.

وی با تأکید بر زمینه فرهنگ سازی در پیشگیری از وقوع جرم تلاش در زمینه کاهش عوامل مربوط به تصادفات رانندگی در جاده‌ها و مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از تعیین مهریه‌های سنگین و آگاهی به افراد از عواقب صدور چک‌های بلا محل را در کاهش ورودی زندانیان جرائم غیر عمد به زندان بسیار مهم  دانست.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی با اشاره به کمک خیران و نیکوکاران به ستاد دیه استان، از خیران به عنوان مهم‌ترین پشتوانه این ستاد مردمی یاد کرد و گفت: طی پنج جشن گل‌ریزانی که در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه و فاروج برگزار شد خیران این شهرستان‌ها کمک خوبی به این ستاد داشتند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 104 زندانی جرائم غیر عمد از محل کمک‌های مردمی و همچنین کمک‌های دولتی از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

استاجی کل بدهی این افراد را تقریباً 36 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از مبلغ فوق با تلاش‌های این ستاد، مددکاران اجتماعی زندان و اعضای شوراهای حل اختلاف شکات پرونده مبلغ 15 میلیارد ریال را مورد گذشت قرار دادند.

وی اظهار کرد: از کل بدهی این افراد مبلغ سه میلیارد ریال توسط خانواده مددجویان پرداخت شده و مابقی آن حدوداً 18 میلیارد ریال توسط این ستاد از طریق اعطاء تسهیلات بانکی، کمک‌های بلاعوض ستاد دیه کشور و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان و مساعدت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و همچنین کمیته امداد حضرت امام (ره) استان تأمین شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی با اشاره به فرهنگ عفو و گذشت گفت: از جمله اموری که کمک شایانی به مختومه شدن این پرونده‌ها نمود گذشت خوب شاکیان پرونده‌ها بوده است.

وی در ادامه به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: از جمله برکات این سفر معنوی، اختصاص 10 میلیارد ریال در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است که مبلغ پنج میلیارد ریال آن به این امر اختصاص یافته و مقرر شده پنج میلیارد ریال دیگر نیز در سال آتی تأمین شود که انشاءا... اختصاص این مبلغ آزادی تعداد زیادی از مددجویان جرائم غیر عمد را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی فرایند کمک به زندانیان جرائم غیر عمد را عدم تأیید توان مالی مددجو توسط گروه تحقیق و تصویب نهایی در هیئت مدیره دانست و از برگزاری منظم جلسات ماهیانه هیئت مدیره ستاد دیه استان خبر داد.

وی یادآور شد: هم اکنون تعداد 82 زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان حضور دارند و در تلاش هستیم تا با اقدامات لازم و همچنین بهره جستن از ایام پیش رو (ولادت نبی مکرم اسلام و فرا رسیدن دهه مبارک فجر) موجبات آزادی تعدادی از این مددجویان را از زندان فراهم کنیم.

استاجی با تشکر از همکاری و تعامل مراجع قضائی، خیران و معتمدان با این ستاد مردمی اعلام داشت شماره حساب 88888 بانک تجارت به نام ستاد دیه استان خراسان شمالی آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران در سطح کشور است.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول