اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی خبر داد

خراسان‌جنوبی نخستین استان کشور در استفاده از تسهیلات بانک اکو

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی گفت: استفاده از تسهیلات بانک اکو برای پروژه فاضلاب خراسا‌ن‌جنوبی برای نخستین بار بعد از پایتخت در سطح استان‌های کشور صورت گرفته است.

خراسان‌جنوبی نخستین استان کشور در استفاده از تسهیلات بانک اکو

سید مجتبی عراقی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به روند پیشرفت پروژه فاضلاب بیرجند اظهار داشت: این پروژه از حدود 13 سال پیش آغاز شده و با توجه به حجم کار و حفاری بالا تاکنون پیشرفت مناسبی را داشته، اما روند اجرای این پروژه طولانی شده است.

وی به جذب تسهیلات خارجی برای تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: از دو سال گذشته پیگیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای تکمیل این پروژه بودیم و موفق به اخذ نظر مساعد شورای اقتصاد کشور در ارتباط با این پروژه شدیم و این طرح در جلسه مسئولان بانک اکو مطرح و اختصاص تسهیلات به این پروژه تصویب شد.

تصویب مبلغ 17 میلیون یورو برای تکمیل پروژه فاضلاب بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی از تصویب مبلغ 17 میلیون یورو برای تکمیل پروژه فاضلاب بیرجند خبر داد و یادآور شد: قرار است با اختصاص این تسهیلات ظرف سه سال آینده صددرصد جمعیت بیرجند زیر پوشش فاضلاب قرار بگیرند.

عراقی‌زاده با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ظرف شش سال انجام می‌شود، تصریح کرد: تبادل موافقتنامه این تسهیلات به میزبانی خراسان‌رضوی همزمان با چند پروژه دیگر انجام شده و یک اقدام میمون و مبارک همزمان با دهه فجر سال جاری است که ثمرات زیادی را در این بخش برای استان به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه فاضلاب در استان رشد 52 درصدی را دارد، افزود: 26 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: از 17 میلیون یورو تسهیلات اختصاص یافته قرار است 11 میلیون یورو به تکمیل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب و 6 میلیون یورو نیز به تکمیل خطوط انتقال فاضلاب اختصاص پیدا کند.

عراقی‌زاده در پایان اذعان داشت: با تکمیل این پروژه جمعیتی معادل 345 هزار نفر از شبکه فاضلاب برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/69004/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول