اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

افزایش 10 برابری حضور کاروان‌های راهیان نور در خوزستان

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: کاروان‌های راهیان نور در سال 85 در حدود 400 هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به 4 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است که 10 برابر افزایش داشته است.

افزایش 10 برابری حضور کاروان‌های راهیان نور در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در جلسه ستاد راهیان نور و مهمانان نوروز که در مهمانسرای استانداری تشکیل شد اظهار کرد: استان خوزستان به سبب موقعیت جغرافیایی در ایام نوروز و فصل بهار میزبان تعداد زیادی از کاروان‌های راهیان نور و میهمانان نوروزی است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان از استان در سال جدید از مرز 5 تا 6 میلیون نفر بگذرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این راستا مسئولان استان در کلیه ارگان‌ها و سازمان‌ها باید تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت تشکیل ستاد استقبال از کاروان های راهیان نور و مهمانان نوروزی انجام دهند.

حجازی اضافه کرد: از تاریخ 15 اسفند ماه تا پایان فروردین باید خدمات امنیتی توسط ناجا و بسیج صورت گیرد و شهرداری‌ها نیز موظف هستند در ساعات اوج رفت و آمد خدمات پشتیبانی لازم را ارائه دهند.

وی اذعان داشت: در سال‌های 90 و 91 در دولت اعتباری برای زیر ساخت‌های  استان‌های زیارتی در نظر گرفته شد که متاسفانه این اعتبارات حذف شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم با پیگیری‌های بسیج و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس این اعتبار به استان خوزستان داده شود و این عزم کل استان را نیاز دارد که در سال 92 اعتبارات زیر ساختی را دریافت کنیم.

وی در ادامه خواستار حمایت بیشتر دستگاه‌های ملی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور و شهرداری‌ها در تزریق منابع بمنظور ارائه خدمات به بازدیدکنندگان استان شد و خاطرنشان‌کرد: قرار است بعضی از وزارتخانه‌ها مانند نفت و راه و شهرسازی از منابع داخلی کمک‌هایی در این راستا انجام دهند.

حجازی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد دائمی تسهیل سفرهای نوروزی و کاروان‌های راهیان نور با هدف برنامه‌ریزی و فراهم‌ کردن امکانات لازم برای میزبانی از گردشگران اظهار داشت: به علت تراکم کار ممکن است محدودیت اجرا داشته باشیم بنابراین نیاز هست که از اکنون برنامه‌ریزی‌ها آغاز شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امسال پیش بینی برای سفر به استان افزایش یافته است افزود: باید آخرین وضعیت اسکان در کمپ‌ها و پارک‌ها، نظافت در مسیر، جایگاه‌های سوخت کافی در مسیر، اورژانس و موارد دیگر مورد توجه قرار گیرد تا هموطنان از بدو ورود به استان تا زمان خارج شدن با مشکلی مواجه نشوند.

عالی‌ترین مقام استانی بیان کرد: مقدمات اسکان در آموزش و پرورش فراهم شده است و 10هزار و 500 کلاس برای ظرفیت اسکان نوروزی آماده شده است.

حجازی در زمینه تنظیم بازار در ایام نوروز نیز گفت: باید سازمان صنعت،معدن و تجارت اقلام مورد نیاز استان را در ایام نوروز از استان‌های همجوار تامین کند و بازار تنظیم شود تا در سال جدید با توجه به حضور مهمانان نوروزی با مشکل گرانی کالا و کمبود آن مواجه نباشیم.

انتهای پیام/72008ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول