اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

دلیل اصلی دشمنی استکبار با ایران پیشرفت‌های علمی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: علت اصلی دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران، همین پیشرفت‌های علمی کشور است.

دلیل اصلی دشمنی استکبار با ایران پیشرفت‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌ جزایری در نشست با زنان فعال فرهنگی اجتماعی اهواز اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما ویژگی‌هایی داشت که برخلاف حرکت‌ها و نهضت‌های گذشته با وجود خطرات و تهدیدهای فراوانی که جنگ تحمیلی در رأس آنها بود، استمرار پیدا کرد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مردان باید به خیابان‌ها بیایند و شعار مرگ بر شاه و زنده باد اسلام سر دهند و خواستار استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی باشند، زنان نیز باید چنین کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: علت اصلی دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران، همین پیشرفت‌های علمی کشور است.

*امروز، انقلاب به سازندگی‌های زنان نیاز دارد

وی با اشاره به زنان فعال در این نشست اضافه کرد: همان‌طور که در دوران انقلاب اسلامی، انقلاب به مبارزات شما احتیاج داشت، امروز نیز انقلاب اسلامی به سازندگی‌های شما نیاز دارد.

موسوی جزایری عنوان کرد: زنان باید همچون سربازی فداکار در این عرصه حضور یابند و با مشاهده هرگونه نقیصه‌ای نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند.

وی یکی از علل عمده ریشه‌دار بودن انقلاب را حضور جدی و فعال جامعه اعم از مردان و زنان در عرصه انقلاب عنوان کرد و گفت: در انقلاب اسلامی‌ امام خمینی(ره) تابع این تفکر بودند که فرقی میان زنان و مردان نیست.

*ورود زنان در عرصه دانشگاه باید پررنگ‌تر باشد

وی با بیان اینکه بدین جهت انقلاب ریشه‌دار شد و فرهنگ انقلاب به اعماق خانه‌ها و خانواده‌ها رسوخ یافت و با ایمان و اعتقادات آنها عجین شد، خاطرنشان کرد: چنین بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل چنان ریشه‌دار و عمیق شد که بعدها طوفان‌ها و سیل حوادث نتوانستند صدمه‌ای به آن وارد کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه همان‌طور که امام راحل فرمودند «مرد از دامن زن به معراج می‌رود،» این دامن باید چنان پاک، با عواطف و با محبت و کرامت باشد که بتواند مرد را به معراج بفرستد، تصریح کرد: ورود زنان در عرصه دانشگاه‌ها، نوآوری و جایگاه آنها در جامعه علمی کشور باید پررنگ‌تر و گسترده‌تر باشد.

انتهای پیام/ 72001/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول