اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل:

رشد علمی انقلاب جدید در ایران است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: جهش علمی و تحولاتی که در این حوزه رخ داده است، در حقیقت انقلابی عظیم در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران بوده که به ثمر نشسته است.

رشد علمی انقلاب جدید در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید علی‌نسب صبح امروز در همایش دانشگاه‌ها و جایگاه علمی انقلابی مراکز علمی پس از پیروزی انقلاب در اردبیل اظهار داشت: برخلاف تصور عده‌ای که احساس می‌کردند جمهوری اسلامی ایران با خارج شدن مستشاران غربی و همچنین وجود اساتید خارجی از توسعه علمی و دانشگاهی عقب می‌ماند و مجبور به التماس و خواهش به کشورهای اروپایی می‌شود، این امر نه تنها تحقق نیافت، بلکه جوانان این مرز و بوم با روحیه معنوی و الهی دانشگاه‌ها را از نو ساختند و بسترهای یک توسعه همه‌جانبه در مقوله آموزش و تربیت را فراهم آوردند.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اغلب علوم و فنون ما وارداتی و از طریق ترجمه اندیشه‌ها و تفکر غربی صورت می‌گرفت، تاکید کرد: امام راحل در همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب خواستار تشکیل شورای انقلاب فرهنگی شد تا به سرعت زمینه شکل‌گیری ساختار جدید دانشگاه‌ها فراهم آید تا مراکز علمی و دانشگاهی به مکان تربیت نیروهای انقلابی ارزش‌مدار و پایبند به اصول اسلامی تبدیل شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل ادامه داد: بر اساس احکام اسلامی و ارزش‌های پاک و طاهر پیشرفت‌ها با تکیه بر خودباوری‌ها و اتکال به توانمندی‌های داخلی به اوج خود رسید به طوری که فعالیت‌های عظیم در این حوزه سبب غیظ و عصبانیت دشمنان شد.

علی‌نسب ترور دانشمندان هسته‌ای و نخبگان جامعه را در همین راستا توصیف کرد و افزود: این حرکت‌ها در 34 سال گذشته نه تنها جمهوری اسلامی ایران را با تبعیت از الگوی بی‌نظیر امام دلسرد و مایوس نکرده است، بلکه روز به روز بر صلابت و قدرت ایمانی و حرکت‌های واقعی افزوده است.

این مسئول به تحکیم رابطه حوزه و دانشگاه در قالب وحدت این دو مرکز علمی اشاره و تصریح کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران حوزه و دانشگاه در مسیر تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران و گسترش کلمه توحید حرکت می‌کنند که در این بین ارزش‌های دینی به سرعت در حال گسترش بوده و وحدت دانشگاه و حوزه نیز مفهومی عینی‌تر و ملموس‌تر یافته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل ابراز داشت: اگر چه علوم مادی و متوفیزیک در اوایل پیروزی انقلاب عجین شده با برخی مفاهیم غربی و اندیشه‌های سلطه‌گرانه آنها بود، اما رفته رفته این علوم و فنون خالص شد و ما شاهد آن بودیم که مراکز علمی و دانشگاهی روز به روز به مرحله قطع وابستگی‌ها و خوداتکایی دست یافته‌اند.

علی‌نسب یادآور شد: در سایه فضای به وجود آمده در دانشگاه‌ها شاهد شکل‌گیری گروه‌های شجره طیبه بسیج و معرفت‌افزایی هستیم که در این زمینه حلقه‌ها و نشست‌های تربیتی نیز شکل گرفته و با شمایل واقعی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروزه مراکز علمی و دانشگاهی ما در حد بسیار گسترده و وسیع توانسته‌اند اندیشه‌های دینی و معرفتی را توسعه داده و روز به روز در این مسیر به موفقیتی فراگیر دست پیدا کنند.

انتهای پیام/62004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول