اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی:

خراسان‌جنوبی سی و سومین استان کشور در فراوانی سرقت است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از نظر میزان فراوانی سرقت سی و سومین استان کشور است بدان معنا که 32 استان کشور آمار سرقت‌های آنها از این استان بیشتر است.

خراسان‌جنوبی سی و سومین استان کشور در فراوانی سرقت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار خلیل واعظی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در ارتباط با کشفیات سرقت‌های اخیر توسط پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی انجام شده است، اظهار داشت: مردم خراسان‌جنوبی از نظر اعتقادی و دینی دارای بنیان‌های قوی هستند و یکی از دلایل امنیت و وقوع جرم و بزه کمتر در این استان به دلیل همین شاخص است.

خراسان‌جنوبی دارای کمترین میزان سرقت است

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی به نسبت جمعیت و جغرافیای خود در تمام سرقت‌ها جزء استان‌های برتر و دارای کمترین میزان سرقت است و از این حیث وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی متذکر شد: خراسان‌جنوبی از نظر میزان فراوانی سرقت سی و سومین استان کشور است بدان معنا که 32 استان دیگر کشور سرقت آنها بیشتر از این استان بوده است.

واعظی با بیان اینکه امر پیشگیری از وقوع سرقت مربوط به یگان‌های انتظامی می‌شود، تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته یک باند سارق در سطح شهر بیرجند فعالیت داشته که با هوشیاری و اقدامات عملیاتی پلیس متلاشی و تمامی اعضای آن دستگیر شدند.

متلاشی شدن دو باند سارق در خراسان‌جنوبی طی نیمه دوم امسال

وی با اشاره به اینکه دو باند سارق طی نیمه دوم سال جاری در این استان شناسایی و متلاشی شده‌اند، افزود: یکی از این باندها را افراد غیر بومی تشکیل می‌دادند و اجناس قیمتی، طلا و وجوه نقد را سرقت می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با توجه به همکاری و همیاری مردم اعم از مال‌باخته و غیر مال‌باخته و تلاش شبانه‌روزی پلیس این دو باند تحت کنترل و سپس شناسایی و متلاشی شدند و در این راستا 50 فقره کشف و تاکنون تعداد 14 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

کاهش دو درصدی میزان وقوع سرقت در خراسان‌جنوبی

واعظی از کاهش دو درصدی میزان وقوع سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: از نظر کشف سرقت نیز از ابتدای سال تاکنون سه درصد افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: میزان وقوع سرقت منزل، خودرو، موتور، داخل خودرو و احشام در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به سال گذشته به ترتیب 13، 19، 20، 24 و 17 درصد کاهش را داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی میزان وقوع سرقت مغازه، اماکن،‌ جیب‌بری و سایر سرقت‌ها در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به سال گذشته به ترتیب 18، 13، 13 و هشت درصد افزایش داشته است.

اصحاب رسانه در راستای پیشگیری از وقوع سرقت تلاش کنند

واعظی عنوان کرد: همچنین در کشف سرقت مغازه، اماکن، قطعات خودرو، داخل خودرو و احشام در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته به ترتیب 9، 38، 23، 24 و شش درصد افزایش داشته‌ایم.

وی متذکر شد: میزان کشف سرقت در مباحث جیب‌بری، موتور و خودرو نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

این مسئول در پایان از اصحاب رسانه خواست تا در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به منظور پیشگیری و کاهش سرقت در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/69003/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول