اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور خبر داد

رزمایش الی بیت‌المقدس در نیشابور آغاز شد

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور از آغاز رزمایش الی ‌بیت‌المقدس با حضور مشترک بسیجیان نیشابور و فیروزه در منطقه عمومی باغرود نیشابور خبر داد.

رزمایش الی بیت‌المقدس در نیشابور آغاز شد

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، سرهنگ پاسدار احمد عنایت صبح امروز در نشست خبری این رزمایش در اتاق جلسات این ناحیه، اظهار داشت: این رزمایش به‌مدت 48 ساعت در قالب گردان‌های بیت‌المقدس و دسته‌های واکنش سریع شکل می‌گیرد.

وی یادآور شد: پیش از این بسیج نیشابور دارای 18 گردان عاشورا و الزهرا(س) بود اما الان همه پایگاه‌های بسیج بر اساس ساختار جدید دارای گروهان یا دسته رزمی هستند.یک هزار و 750 حلقه شجره طیبه صالحین در سطح رده‌های مختلف بسیج شکل گرفته است.

عضو شورای تامین نیشابور هدف از برگزاری رزمایش را تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، شهیدان، مقام معظم رهبری، ارتقای توان رزم و آمادگی نیروهای بسیج برای مقابله با بحران‌ها و انتقال تجارب دوران دفاع مقدس به نسل‌های دوم و سوم انقلاب اسلامی دانست.

عنایت با اشاره به اینکه دو تمرین تاخت و عملیات تأخیری در این رزمایش اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: هدف از تمرین تاخت که معمولا در شب انجام می‌شود، غافلگیری دشمن در حال استراحت است.

وی ادامه داد: هدف از عملیات تاخیری نیز آمادگی دفاع در برابر حمله ناگهانی دشمن به سرزمین است که جلو دشمن سد شوند تا نیروهای اصلی و حرفه‌ای برای دفاع حضور یابند.

فرمانده بسیج نیشابور یادآور شد: امروز دیگر جنگ‌ها مانند زمان دفاع مقدس کلاسیک نیست بلکه نامتقارن است و بسیج باید به‌صورت دفاع موزاییکی یعنی دفاع هر کس در سرزمین خود با دشمن مقابله کند.

عنایت اضافه کرد: رزمایش‌ها در طول سال سه بار به‌صورت تقویمی برای پایگاه‌های مقاومت به‌مدت 12 ساعت، حوزه‌های مقاومت 24 ساعت و تمام ناحیه به‌مدت 48 ساعت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول