اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خبر داد

برگزاری رزمایش 30 هزار نفری «الی بیت المقدس» در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام رضا(ع) از برگزاری رزمایش بزرگ 30 هزار نفری بسیج با عنوان «الی بیت المقدس» در روزهای آغازین اسفند ماه سال ‌جاری در خراسان‌رضوی خبر داد.

برگزاری رزمایش 30 هزار نفری «الی بیت المقدس» در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار غلامرضا احمدی پیش از ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که در محل سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ 30 هزار نفری بسیج در خراسان‌رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال ‌جاری رزمایش‎های «الی بیت المقدس» در سراسر کشور پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بالا بردن جنبه دفاعی و رزمی بسیج آغاز شده است.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال شاهد برگزاری این رزمایش در بسیاری از استان‎های کشور بودیم که خراسان‌رضوی نیز از استان‎های انتهایی در برگزاری این رزمایش محسوب می‎شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اهداف این رزمایش خاطر نشان کرد: آمادگی رزمی و تاکتیکی بسیجیان برای مقابله با جنگ نرم و سخت دشمنان از اهدافی است که در برگزاری این رزمایش دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیج همواره برای حضور در صحنه‌های مختلف و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر آماده بوده، همانگونه که از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز چنین بوده است.

سردار احمدی با بیان اینکه در این رزمایش رده‎های مقاومتی بسیج شرکت می‎کنند، اذعان داشت: از توان رزمی یگان عملیاتی لشگر پنج نصر و یگان امنیتی سپاه امام رضا(ع) نیز استفاده می‎شود، ولی عمده نیروهایی که در این رزمایش به کارگیری می‎شوند، نیروهایی بوده که در واحدهای مقاومتی شکل گرفتند.

وی متذکر شد: 247 دسته واکنش سریع در قالب گردان‎های بیت المقدس،70 گردان عاشورا و 35 گردان الزهرا در هشت محور در این رزمایش شرکت می‎کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به حضور گردان‎های عاشورا و الزهرا در این رزمایش گفت: کار عمده گردان‎های عاشورا و الزهرا دفاع از کوی و برزن و عملیات امداد و نجات است؛ در حالی که گردان‎های بیت المقدس عملیات دفاعی و رزمی انجام می‎دهند.

وی افزود: در روز اول رزمایش عمدتا تجمع و ستون کشی و استقرار در مواضع از پیش تعیین شده، انجام می‎شود.

به گفته سردار احمدی عملیات‎های تاخت، تاکتیک‎های تاخیری و دفاع از کوی و برزن و عملیات امداد و نجات از جمله عملیات‎هایی است که در این رزمایش انجام می‎شود.

وی یادآور شد: همچنین در صبح روز چهارشنبه دوم اسفند ماه، اجتماع بزرگ مقابله با جنگ روانی دشمن برگزار می‎شود.

وی خاطر نشان کرد: این رزمایش با حضور هیئت‌های عالی‌رتبه ستادکل نیروهای مسلح، سپاه و بسیج برگزار می‎شود.

انتهای پیام/70003/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول