اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

آموزش و پرورش متولی برنامه‌های مخاطب محور باشد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش برای بهره‌مندی تمام دانش‌آموزان از برنامه‌های خود به اجرای برنامه‌های مخاطب محور اقدام کند.

آموزش و پرورش متولی برنامه‌های مخاطب محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی پنجشنبه شب با حضور اعضای این شورا و به ریاست استاندار آذربایجان غربی در محل سالن جلسات استانداری ترتیب یافت.

در این جلسه پیرامون طرح‌های مهم آموزش و پرورش استان در خصوص برنامه‌های پیشنهادی در راستای ایجاد کانون پرسمان و همچنین شناسایی، جذب و تربیت دانش‌آموزان مستعد در بخش‌های فرهنگی، پرورشی و تربیت بدنی بحث و تبادل نظر شد.

پس از ارائه نظرات اعضا و بررسی این نظرات، در پایان جلسه وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان غربی در سخنانی در خصوص جایگاه آموزش و پرورش در جامعه، عنوان کرد: موضوع تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه بحثی مهم و دارای ارزش برای تمام مردم است چرا که این قشر آینده‌سازان جامعه در تمام زمینه‌ها محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد کانون پرسمان در آموزش و پرورش استان، ابراز داشت: این کانون می‌تواند زمینه‌ساز ترقی دانش‌آموزان از لحاظ مباحث دینی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

جلال‌زاده خاطر نشان کرد: آن چه در برنامه‌های اجرایی توسط آموزش و پرورش باید مدنظر قرار گیرد این است که برنامه‌های این نهاد مخاطب محور و دارای گیرای بالایی برای دانش‌آموزان در تمام سطوح تحصیلی و زندگانی باشد.

وی با تصریح این نکته که هدایت برنامه‌های مختلف در قالب آموزش و پرورش می‌تواند اثرات مناسبی در جامعه داشته باشد، گفت: اجرای برنامه‌هایی نظیر گفتمان‌های آزاد و بهره‌گیری از نظرات اساتید مجرب در زمینه‌های مختلف می‌تواند رشد فکری و عقلی دانش‌آموزان را سبب شود و به این ترتیب زمینه تشکیل آینده‌ای ایده‌آل فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی در بخشی از سخنان خود با ابراز رضایت از برنامه‌های اجرا شده توسط آموزش و پرورش استان در مدارس و کلاس‌های مختلف، بیان داشت: هر چه برنامه‌ها با کیفیت بالا در داخل کلاس‌‌های درس و با جمعیت اندک برگزار شود به همان اندازه می‌توان شاهد اثرگذاری بهتر این برنامه‌ها بود چرا که در این گونه مواقع زمینه توجه به مباحث ارائه شده فراهم می‌آید و به این ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند بهتر و سریع‌تر به پاسخ سؤالات خود دست یابند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و پرورشی اجرا شده در مدارس، تصریح کرد: در چنین برنامه‌هایی باید توجه بیشتری به سلیقه دانش‌آموزان و همچنین درصد گیرایی مباحث شود تا شاهد استقبال بهتر قشر دانش‌آموز از طرح‌ها و برنامه‌ها باشیم.

جلال‌زاده اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی، پرورشی و ورزشی باید در تمام فصول سال حتی در تابستان ادامه یابد تا دانش‌آموزان نسبت به ادامه این راه مصمم‌تر بوده و آینده خود را با الهام از این برنامه‌ها متصور باشند.

در پایان جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با دستور استاندار این استان مبلغ 300 میلیون ریال برای برگزاری طرح کانون گفتمان مصوب شد و همچنین مقرر شد برای بهره‌مندی هر چه بیشتر دانش‌آموزان از برنامه‌های ورزشی آموزش و پرورش در قالب طرح استعدادیابی دانش‌آموزان خلاق ورزشی مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال توسط آموزش و پرورش و یک میلیارد و 200 میلیون ریال توسط اداره کل ورزش و جوانان استان از طریق امضای تفاهم‌نامه همکاری هزینه شود.

انتهای پیام/61003/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول