اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد‌

شهرستان دارالصفای خوی آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی

خبرگزاری فارس: نوروز هر سال شهرها آماده پذیرایی از مسافرانی است که در ابتدای سال با سفر کردن می‌خواهند سالی شاد را آغاز کنند، شهرستان خوی که به دارالصفا معروف است امسال برای استقبال از مسافران نوروزی حال و هوای دیگری دارد.

شهرستان دارالصفای خوی آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی

با فرا رسیدن ایام نوروز و جشن بهار، مسئولان و ادارات شهرستان خوی نیز بسان سایر شهرهای ایران اسلامی، آماده برگزاری و پذیرایی از مهمانان نوروزی شهر دارالصفای خوی و شهر شمس تبریزی هستند.

کربلایی خلیلی، شهردار خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به مهمان نوازی مردمان خوی در طول تاریخ، اظهار داشت: تمام عوامل شهرداری خوی امسال نیز همچون سال‌های گذشته در تلاش هستند تا با اتخاذ تمهیدات لازم برای استقبال از بهار و دیدن آموزش‌های لازم، نظافت عمومی شهر خصوصاً مبادی ورودی و خروجی، توجه بیشتر به اماکن تاریخی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، کاری نو با خاطره‌هایی ماندگار ارائه کنند تا روحیه نشاط در مردم و مسافران نوروزی ایجاد شود.

وی افزود : بهسازی فضای سبز بوستان‌ها، برپایی سفره‌های هفت سین نمادین، توزیع نقشه راهنمای شهر، پاک‌سازی جداول، بدنه‌های ایستگاه‌های اتوبوس و بهسازی المان‌های شهری دیگر اقداماتی است که شهرداری خوی در استقبال از بهار انجام خواهد داد.

غلامحسین عماری، فرماندار خوی نیز در این خصوص در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی خوی، اظهار داشت: شهرستان خوی به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های متعدد در بخش گردشگری هر سال شاهد پذیرش مهمانان زیادی است که برای این منظور ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این شهرستان از ماه گذشته اقدام به تشکیل جلسات مختلفی کرده است.

حجت‌الاسلام معصومی‌نیا‌ رئیس ستاد برگزاری مراسم‌های شهرستان خوی نیز در خصوص دیگر برنامه‌های نوروزی، به خبرنگار فارس گفت: چیدن سفره هفت سین سال نو به همراه یادمان شهدا در پنج نقطه از شهر، اعزام کاروان راهیان نور توسط سپاه شهدای خوی به تعداد یک هزار نفر، اجرای جشنواره تئاتر خیابانی در پارک‌ها، تسهیل تردد مسافران نوروزی در بازدید از مراکز دیدنی شهرستان با شیوه نوین خوی‌گردی توسط اتوبوس‌های تعبیه شده در سطح شهر توسط شهرداری و حضور مسئولان در آخرین پنجشنبه سال در محل گلزار شهدا از برنامه‌های نوروزی شهرستان خوی خواهد بود.

مقصود محمودی‌ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی هم در گفت‌وگویی از اجرای طرح آرامش بهاری و آمادگی اماکن متبرکه و بقاع امامزادگان شهرستان خوی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی شهرستان خوی خبر داد.

وی با برشمردن اهداف این طرح همچون ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و احیای تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و نیز خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت‌مندی و علاقه‌مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه‌ ادامه داد: برگزاری نماز جماعت، فعال‌سازی دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری، برگزاری مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و تهیه و تدوین بروشورهای مذهبی در ‌ارتباط‌ با حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ وقف و مباحث اعتقادی و ولایی برای توزیع گسترده در بین زائران از برنامه این طرح است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی افزود: آستان مقدس امامزاده سید بهلول، آستان مقدس امامزاده سید محمد، آستان سید تاج‌الدین، بقعه متبرکه شیخ نوایی و میر هادی، میر یعقوب و میر فتاح از جمله مکان‌های زیارتی در شهرستان خوی است که هر ساله در ایام نوروز میزبان تعداد کثیری از هم‌وطنان مان به ویژه از استان‌های هم‌جوار و کشورهای ترکیه و نخجوان و آذربایجان است.

تمام اعضای ستاد تسهیلات نوروزی و مردم مهمان‌نواز این شهرستان دست به دست هم داده‌اند تا مسافرانی که به قصد بازدید از مزار شمس تبریزی و زیارت اماکن متبرکه به این شهر سفر می‌کنند خاطره خوشی از سفر خود به شهر شهید پرور خوی که از دیر باز به دارالصفا معروف است داشته باشند.

-----------------------------------

گزارش از: سعید فرجی خویی

-----------------------------------

انتهای پیام/61001/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول