اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد

تقویت امور تربیتی و فرهنگی در محیط مدارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مدیران، معاونان و معلمان مدارس باید به تربیت اخلاقی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند و فضای مدارس را با روح اعتقادی همراه کنند.

تقویت امور تربیتی و فرهنگی در محیط مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، جعفر حبیبی در همایش گرامیداشت هفته تعلیم و تربیت اسلامی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان البرز که در تالار شهر الوند با حضور مدیران، معاونان و معلمان برگزار شد، اظهار کرد: رفتار معلمان بر تربیت انسان‌ها بسیار مؤثر است و درس و آموزش آنان باید روح اعتقادی داشته باشد.

وی عنوان کرد: برخی رفتارها تربیت غیرمستقیم محسوب می‌شوند که دارای تاثیرگذاری بیشتری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: مدیران و معاونان مدارس نیز باید فضای مدرسه را آمیخته با مسائل تربیتی کنند و به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

حبیبی بیان کرد: مسئولان و معلمان مدارس در کلاس‌های درس و هنگام سخنرانی در مدرسه، باید از ادبیات مناسب و زیبنده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از جامعه فرهنگیان انتظار کار تربیتی می‌رود، تصریح کرد: روح درس زندگانی باید در مدرسه جاری باشد و در آن آداب و اساس زندگی تمرین شود.

این مقام مسئول با اشاره به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر عنوان کرد: شاید بتوان گفت یکی از دلایل حرکت کاندیدا خارج از چارچوب قوانین، کوتاهی معلمان در مدارس بوده که نتوانسته‌اند به درستی معنا و مفهوم دموکراسی را بیان کنند.

حبیبی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی فراوانی در جامعه جاری بوده است، اذعان داشت: مدیران مدارس با دست‌های خالی و مشکلات فراوان اقتصادی توانستند مدارس را به خوبی اداره کنند.

وی ابراز کرد: ما نیز در تلاش هستیم ضمن برطرف کردن کمبودها و کاستی‌های آموزش و پرورش، از زحمات معلمان قدردانی کنیم.

جعفر حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: امید است گام‌های مؤثری در عرصه علمی و تربیتی و پیاده‌سازی سند تحول بنیادین برداریم و با تلاش در نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن معرفی چهره‌های برتر معلمان، آنان را در جایگاه واقعی خویش قرار دهیم.

انتهای پیام/77007/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول