اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث محور ترانزیتی بروجن ـ لردگان

اعتیاد بروجن را تهدید می‎کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن گفت: با توجه به محور ترانزیتی بروجن ـ لردگان مواد مخدر به عنوان یک آسیب جدی برای این شهرستان محسوب می‎شود.

اعتیاد بروجن را تهدید می‎کند

فتاح کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به محور ترانزیتی این شهرستان و تهدیدهای موجود سعی شده تمام تلاش معطوف به اقدامات پیشگیری و فرهنگی در راستای جلوگیری از شیوع این ماده مخدر در این شهرستان شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های این شهرستان در بحث پیشگیری از اعتیاد، افزود: کار در حوزه خانواده و استفاده از سازمان‌های مردم نهاد با توجه به اهمیت و تاثیر حضور خود مردم در برنامه‌ها در دستور کار ادارات و نهادهای مرتبط برای انجام اقدامات پیشگیرانه قرار گرفته است.

کرمی ادامه داد: آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به معتادان، برگزاری نمایشگاه و کلاس‌‎های آموزشی، برپایی چادرهای مشاوره، تشکیل بانک اطلاعات معتادین و پرداخت وام‌های اشتغالزایی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در شهرستان از جمله اقدامات این شهرستان در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد محسوب می‎‏شود.

فرماندار شهرستان بروجن مشکلات خانوادگی و اجتماعی را عامل اصلی گرایش جوانان به سمت اعتیاد دانست و گفت: برهمین اساس چنانچه فرد معتاد انگیزه ایمان و توسل به قدرتی برتر را ملکه ذهن خویش سازد با قدرت و توان بیشتر در برابر مشکلات مقاومت کرده و در مسیر ترک اعتیاد با گام‌های استوارتری حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر در گام نخست با ایجاد شادی کاذب در افراد انگیزه آنان را در جذب به این مواد افیونی افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: چون استفاده از مواد مخدر موجب می‌شود که تا حدودی و به طور موقت اختلال روانی در افراد معتاد فروکش و درد روانی آنان تسکین یابد، از این رو در ادامه مسیر مصرف حرکت می‌کنند.

کرمی ادامه داد: این در حالی‌ است که در سال‌های اخیر، روانشناسان اهمیت زیادی برای نقش راهبردهای مقابله و سبک زندگی افراد در چگونگی وضعیت سلامت جسمانی و روانی آنها قائل شده‌اند.

انتهای پیام/68001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول