اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر:

پیش‌بینی افزایش 40 درصدی زائران راهیان‌نور/ راه‌اندازی سنگر کودک در شلمچه

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود زائران شلمچه در ایام نوروز امسال با 40 درصد افزایش به بیش از 2 میلیون نفر برسد.

پیش‌بینی افزایش 40 درصدی زائران راهیان‌نور/ راه‌اندازی سنگر کودک در شلمچه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عادل فرهانیان پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که با موضوع راهیان نور و اقدامات صورت گرفته در راستای استقبال از کاروان‌های راهیان نور در شلمچه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: در ابتدا از همه مردم ایران برای حضور در شلمچه دعوت می‌کنیم.

وی افزود: در راستای آماده‌سازی زیارتگاه شلمچه برای حضور مهمانان و کاروان‌های راهیان نور جلسات مختلفی با حضور مسئولان برگزار و اقدامات مختلف انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر ادامه داد: در زمینه امنیت برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم به طور کامل انجام شده است.

فرهانیان تصریح کرد: پیش‌بینی حضور روزانه بیش از 7 هزار نفر و در مجموع بیش از دو میلیون نفر در شلمچه در طول تعطیلات عید نوروز شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از یادمان شهدای شلمچه بازدید کردند که امسال پیش‌بینی افزایش 40 درصدی این تعداد وجود دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر خاطرنشان‌کرد: استقرار اکیپ اورژانس بیمارستان صحرایی، اورژانس شهرستان، راه‌اندازی آب‌خوری‌های یادمان که با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال احداث شده، هماهنگی و استقرار پلیس راهور در طول مسیر، گشت‌های محسوس ایجاد امنیت در نقاط مختلف یادمان و هماهنگی با شبکه بهداشت در زمینه مسائل بهداشتی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

فرهانیان  افزود: نصب تابلو در ورودی شلمچه، راه‌اندازی ایستگاه‌های آمارگیری، ایستگاه‌های صلواتی، بهسازی مسیر خاک‌ریز و جاده خاکی برای افرادی که بخواهند مسیر ورودی شلمچه تا زیارتگاه را با پای برهنه طی کنند نیز دیگر اقدامات انجام شده است.

وی گفت: همچنین هشت سنگر نیز به مناسبت هشت عملیات فتح خرمشهر و شلمچه در این منطقه ایجاد شده و در هر یک از آنها راویان به روایت یکی از عملیات‌های دفاع مقدس خواهند پرداخت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر تصریح کرد: اقداماتی نیز در زمینه فضاسازی در محوطه پارکینگ خودوریی زیارتگاه انجام و روشنایی پارکینگ‌ هم بهبود یافت.

راه‌اندازی سنگر کودک

فرهانیان افزود: یکی از اقدامات جدید و ابتکارات صورت گرفته ایجاد سنگر کودک در شلمچه است که در آن خانواده‌ها به‌منظور زیارت بهتر مزار شهدای شلمچه کودکان خود را به کودکیاران مستقر در سنگرهای کودک سپرده و در آنجا با انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها مشغول می‌شوند.

وی تصریح کرد: سنگر حجاب ابتکار دیگر انجام شده است که در درب ورودی شلمچه استقرار یافته و به امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر ترمیم و بهسازی سنگرهای موجود در شلمچه، ایجاد سنگر صوتی و پخش صداهای مختلف از عملیات‌های دفاع مقدس و نصب تابلوهایی با شعارها فرهنگی از دیگر برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

فرهانیان در پایان گفت: تدارکات وسیعی برای حضور کاروان‌های راهیان نور در شلمچه اندیشیده شده است که در این راستا از همه مسئولان استانی و شهرستان که در اجرای این برنامه‌ها یاری‌رسان ما بودند قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/72008/ع40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول