اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اراک:

سنت حسنه درختکاری باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اراک و مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: سنت حسنه درختکاری و کاشت درخت و حفظ و حراست از فضاهای سبز باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

سنت حسنه درختکاری باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور بعد از ظهر امروز در اولین روز از هفته منابع طبیعی در سالن ورزشی ولایت اراک در آیین روز درختکاری، درخت و درختکاری را از مهم‌ترین مقوله‌‌هایی عنوان کرد که اسلام و قرآن به آن پرداخته است.

وی اظهار داشت: خداوند آفریننده منابع طبیعی است و پس از آفرینش آسمان، زمین و جاری کردن آب از آسمان باغ‌هایی را آفرید تا بندگان مسرور شوند.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: خداوند در مورد کشاورزی، احیای آبادانی و بهره‌مندی از زمین‌های کشاورزی آیاتی را در قرآن کریم بیان فرمودند و اهمیت کاشت درخت تا آنجاست که خداوند متعال در قرآن کریم در آیه 60 سوره نمل می‌فرماید: خداوند باغ‌ها و نباتات را برای هدایت بشر آفریده است تا شاید پندپذیر باشد.

حسینی‌پور با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به باغ‌ها در کنار حفظ منابع طبیعی افزود: یکی دیگر از اصول در حفظ منابع طبیعی جلوگیری از قطع درختان است که در احادیث و روایات بسیار آمده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بنا به مصلحت قرار است درختی قطع شود در کنارش باید نهالی غرس شود و یا نهالی کاشته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: استفاده از سبزی و سایه درخت کافی نیست، گاهی می‌توان برای استفاده بیشتر درخت کم اثرتر را قطع و به جای آن نهال میوه که از ثمره بیشتر برخوردار است، کاشت.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه حیات انسان وابسته و پیوسته به درختان و منابع طبیعی است، بیان داشت: کاشت درخت و حفظ و حراست از منابع طبیعی تنها وظیفه منابع طبیعی نیست و تمامی افراد جامعه باید در حفظ این نعمت خداوندی تلاش کنند.

وی اظهار کرد: بیان اهمیت درختکاری و درختان محدود به زمان و مناسبت نشود و اهمیت کاشت درخت و حفظ این سرمایه در کتاب‌های درسی در دوره‌های ابتدایی به دانش‌آموزان تدریس شود و در حفظ منابع طبیعی باید آحاد مردم را آشنا به امور کند.

انتهای پیام/87002‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول