اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی از مرز 370 هزار نفر گذشت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از 377 هزار و 530 نفر از بقاع متبرکه استان دیدن کرده‌اند.

زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی از مرز 370 هزار نفر گذشت

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی در حاشیه بازدید از امامزاده بی‌بی زینب خاتون سربیشه در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس از بیرجند اظهار داشت: آستان مقدس این امامزاده هر روز میزبان زائران و مسافران زیادی در طول سال است که تعداد این زائران در ایام عید و تعطیلات بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه روز نهم فروردین‌ماه بقاع متبرکه استان بیشترین زائران را داشته، افزود: در این روز 13 هزار زائر در زائرسراهای امام‌زادگان اسکان یافته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهارم فروردین‌ماه 35 هزار و 634 نفر از بقاع متبرکه استان بازدید کردند، بیان داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از 54 هزار و 709 نفر در زائرسراهای امام‌زادگان اسکان یافتند.

گرایلی در پایان اذعان داشت: بقاع متبرکه سربیشه در نهم فروردین‌ماه بیش از 80 هزار زائر داشته است.

بقعه بی‌بی زینب خاتون سربیشه واقع در بخش مود دارای قابلیت‌های فراوان زیارتی و سیاحتی است و یکی از پردرآمدترین بقعه‌های سطح استان به شمار می‌رود.

این مکان همچنین دارای آب و هوایی ییلاقی است که در روستای کاهی بخش مود و در 45 کیلومتری شهرستان سربیشه واقع شده و فاصله این بقعه تا مرکز استان 50 کیلومتر است.

این بقعه دارای امکانات و تسهیلات تفریحی شامل 30 واحد زائرسرا، فروشگاه، کشتارگاه، سرویس بهداشتی، مخابرات و راه آسفالته است.

انتهای پیام/69008/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول