اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

دستگاه‌های دولتی بدهی 10 میلیارد تومانی شهرداری را پرداخت کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: شایسته است با تدبیر و راهکار مناسب دستگاه‌های دولتی بدهی 10 میلیارد تومانی خود را به شهرداری اردبیل پرداخت کنند.

دستگاه‌های دولتی بدهی 10 میلیارد تومانی شهرداری را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل با اشاره به صدور مجوز اخذ 60 درصد عوارض پیش‌بینی شده ادارات در تعرفه سال جدید و تخفیف 40 درصدی به ادارات دولتی اظهار داشت: با هماهنگی استاندار اردبیل مکاتبات لازم برای پرداخت بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری اردبیل اندیشیده شده است که یکی از این موارد تشویقی تخفیف 40 درصدی در عوارض سال جدید است تا آنها راغب شوند هم بدهی خود را پرداخت کنند و هم در صدور مجوز و اخذ پروانه و پرداختی عوارض جدید بتوانند از تخفیف 40 درصدی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ‌از سوی وزیر کشور این اعمال تخفیف 40 درصدی به ادارات به استانداران تفویض اختیار شده است و شهرداری موظف است این ارائه تخفیف را در حق و حقوق خود قائل شود.

سرداری خاطرنشان کرد: البته با در نظر گرفتن این تخفیف دستگاه‌های دولتی در صورت پرداخت بدهی خود به شهرداری می‌توانند آن را در سه نوبت اقساط‌بندی کنند.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل آن که در قانون مصوب این اختیار به وزیر کشور داده شده و در این قانون تفویض اختیار مطرح نبوده است ما بنا به درخواست استاندار اردبیل تمایل داریم تا این 40 درصد را در مسیر همکاری بیشتر با استانداری اردبیل از بابت عوارض و پروانه به دستگاه‌های دولتی قائل شویم تا دستگاه‌های دولتی بتوانند تسویه حساب را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع صدور مجوز اجرای طرح ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و راه‌اندازی آژانس‌های ویژه در این زمینه بیان کرد: این حرکت نباید هزینه اضافی را به صاحبان واحدهای مسکونی تحمیل کند و یا بخواهد در سهولت کار اجرایی آنها مشکلات و نارسایی را به وجود آورد.

رئیس شورای شهر اردبیل در ادامه یادآور شد: امیدواریم قیمت‌ها با استعلام از سازمان صنعت، معدن و تجارت به گونه‌ای تعیین شود تا افرادی که به تخریب واحدهای ساختمانی کهنه و فرسوده یا حمل نخاله‌های ساختمانی اقدام می‌کنند با تنگنا و مشکلاتی روبه‌رو نشوند.

سرداری همچنین از اخذ تعهدنامه دفتری برای صاحبان آژانس خبر داد و گفت: این اخذ تعهدنامه می‌تواند آنها را به انجام درست وظایف خود بیش از گذشته امیدوار کند.

مردم همچنان از کمبود سرویس بهداشتی و فضاهای خدماتی شورابیل گله‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در ادامه جلسه و در مورد تبادل نظر در مورد مجتمع شورابیل اردبیل افزود: در این مجتمع تنها چهار سرویس بهداشتی موجود است و دو باب نیز در حال ساخت می‌باشد که این تعداد جوابگوی حضور هزاران گردشگر داخلی و خارجی به این مجموعه نیست.

وی خواستار احداث سرویس‌های بهداشتی در چندین نقطه شورابیل با پراکنش مناسب و همچنین سهل‌الوصول شد و تصریح کرد: فضای نمازخانه باید ساماندهی شده و یک باب نمازخانه جدید در این مجتمع راه‌اندازی شود.

سرداری تهیه و نصب سطل‌های زباله، رفت و روب‌های روزانه و همچنین پاکسازی محیط اطراف دریاچه را از دیگر توصیه‌های خود برای مدیریت شورابیل اعلام کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد در ساخت هتل پنج ستاره مجوز صادر شده و نظارت صورت بگیرد تا مبادا این کار معطل بماند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: بهتر است فضای ورزشی با تسطیح مناطق حاشیه دریاچه شورابیل دایر شود تا خانواده‌ها بتوانند به همراه فرزندانشان از این فضای ورزشی و همچنین تفریحی و توریستی استفاده کنند.

انتهای پیام/62006/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول