اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

استقلال قضات، لازمه اجرای عدالت در جامعه است

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مردم از قوه قضائیه توقع ایجاد و برقراری امنیت و اجرای عدالت و قانون را دارند و این امر با استقلال قاضی میسر می‌شود.

استقلال قضات، لازمه اجرای عدالت در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان رییس کل دادگستری استان اصفهان در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان آران و بیدگل، شهرستان آران و بیدگل را مقدس و فرهنگی خواند و اظهار کرد: بالاترین آمار شهید در سطح کشور متعلق به این شهرستان است.

غلامرضا انصاری بیان داشت: پایبندی به اعتقادات دینی و مذهبی مردم، آمار جرم را کاهش داده و مانع از بسیاری از اختلافات می‌شود، ولی در زندگی و مراودات اجتماعی وجود اختلافات و درگیری‌ها غیرقابل انکار بوده و به همین لحاظ قوه قضاییه مکلف به برقراری نظم و امنیت و ایجاد مجتمع‌های قضایی در کلیه نقاط برای دسترسی آسان‌تر مردم به دادرسی است.

وی با اشاره به توقع و انتظار مردم از قوه قضاییه خاطر نشان کرد: مردم از ما توقع ایجاد و برقراری امنیت و اجرای عدالت و قانون را دارند و این امر با استقلال قاضی میسر می‌شود.

انصاری افزود: بر اساس قانون اساسی، قوه قضاییه قوه مستقلی است و قضات در تصمیمات خود جز خدا و قانون، کسی را ناظر بر اعمال خود نمی‌دانند و همواره سعی شده فضاسازی و جوسازی بیگانگان، ذره‌ای در این مهم تأثیرگذار نباشد.

ایشان ابراز امیدواری کرد جذب نیروهای اداری و قضایی در سال گذشته و همچنین سال جدید تأثیرات مثبت خود را در بهبود اوضاع و احوال این دستگاه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در این جلسه با ابراز رضایت از عملکرد دادگستری شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اهمیت و جایگاه والای قاضی گفت: بر اساس آیات آخر سوره مبارکه حدید، قاضی مجری رسالت انبیاء است و فلسفه تشکیل حکومت اسلامی برقراری عدالت اجتماعی است و در اجرا و تحقق این فلسفه بهترین ابزار، مجری و نهاد، قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: قضات به رسالت انبیاء جامه عمل می‌پوشانند و قضاوت یک شغل نیست، بلکه یک حماسه آفرینی است، چرا که درگیری با بسیاری از خطرات و تهدیدات، حماسه آفرینی بوده و کار انبیا است.

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات سجودی رییس قبلی دادگستری شهرستان آران و بیدگل تقدیر و سلامی به عنوان رییس جدید این دادگستری معرفی شد.

انتهای پیام/2301/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول