اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره امتنان

کارگران نمونه کشوری و استانی در اراک تجلیل شدند

در جشنواره امتنان از 32 کارگر و گروه کار و واحدهای نمونه استان مرکزی با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

کارگران نمونه کشوری و استانی در اراک تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در مراسمی با حضور مسئولان استان و جمعی از کارگران بعد از ظهر امروز به مناسبت روز کارگر 19 کارگروه برتر، 9 کارگر نمونه، یک تلاشگر و یک ورزشکار نمونه و مدیر نمونه زن سرپرست خانوار و دو واحد نمونه استانی تجلیل شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: طبق ماده 195 قانون کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران همه ساله اقدام به شناسایی کارگران مخترع، مبتکر و خلاق از سراسر کشور به منظور تجلیل در هفته کارگر می‌کند.

ناصر شیخی افزود: از ابتدای خرداد ماه 91 تعداد 142 طرح برگزیده در مرحله مقدماتی از سوی کارفرمایان جهت طرح در مرحله استانی به اداره کل ارسال شد.

وی تصریح کرد: از 142 طرح ارائه شده تعداد 11 طرح نمونه در قالب شش گروه و پنج کارگروه نمونه بر اساس شاخص‌ها معرفی و برای طرح در مرحله کشوری به دبیرخانه دائمی جشنواره امتنان معرفی شد.

وی خاطر نشان کرد: همواره با فرآیند انتخاب کارگران و کارگروه‌های نمونه دو واحد صنعتی، یک تلاشگر نمونه، یک ورزشکار نمونه و چهار نفر به عنوان زنان کارگر نمونه سرپرست خانوار نیز انتخاب شدند.

رئیس کانون هماهنگی شورای کار استان مرکزی نیز در این مراسم کارگران استان مرکزی را جزء بهترین‌ها در سطح کشور عنوان کرد و گفت: استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور با داشتن بیش از دو هزار و 700 واحد تولیدی صنعتی و 300 هزار کارگر بیمه شده که حدود نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند تنش‌های کارگری کمتری نسبت به سایر استان‌ها دارد.

ابوالفضل پوروفایی افزود: کارگران با درک شرایط موجود علیرغم تحریم‌های حاکم و جنگ اقتصادی دنیای شرق و غرب علیه ایران توانسته‌اند نقش تولیدی خود را به خوبی ایفا کنند.

وی اظهار داشت: جامعه کارگری به عنوان عضوی از جامعه اسلامی و جامعه زحمتکش کارگری نقشی مضاعف در خلق حماسه اقتصادی بر عهده دارد.

رئیس کانون هماهنگی شورای کار استان مرکزی با بیان اینکه کارگران عامل پیشرفت کشور هستند و باید از آنان حمایت شود ادامه داد: کارگران با هوشمندی علیرغم تمامی مشکلات اقتصادی و فشارها با اعتقاد به دین و نظام جمهوری اسلامی و پیروزی از رهبر معظم با نجابت و صبوری در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کردند.

پوروفایی بهسازی قراردادها، اصلاح قانون تامین اجتماعی، کاهش مالیات کارگران و افزایش حقوق آنان را از جمله خواسته‌های کارگران عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول