اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

خیران مقدمات ازدواج جوانان را فراهم کنند

امام جمعه میاندوآب گفت: خیران در راستای فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان اعم از دختران و پسران گام بردارند.

خیران مقدمات ازدواج جوانان را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب، حجت‌الاسلام محمد‌جواد قهرمانی صبح امروز در همایش تجلیل از خیران شهرستان میاندوآب، اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، ولی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آنها مسئله ازدواج و سخت‌گیری‌های والدین است پس باید انسان‌های نیکوکار و متمکن در راستای رفع این مشکل جوانان گام بردارند.

وی با بیان اینکه فراهم کردن مقدمات ازدواج منجر به این می‌شود که آنها را در مقابل آسیب‌ها و آفت‌های اجتماعی مصون نگه داریم، افزود: اینکه جوانان با تشکیل خانواده به گناه دست نمی‌زنند یک واقعیت محض است بنابراین دولت‌مردان و خیران باید در راستای راه‌اندازی کانون‌های ازدواج آسان گام بردارند.

قهرمانی نداشتن منبع درآمد، تورم و انتظارات نابجای خانواده را منجر به عقب‌نشینی جوانان از این سنت پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: خانواده‌ها باید دیدگاه‌های خود را در این زمینه تغییر داده و با کنار گذاشتن توقع‌های بی‌جا و تشریفات بی‌مورد زمینه را برای زندگی مشترک و پایدار فرزندان خود فراهم کنند.

امام جمعه میاندوآب ازدواج را یک فریضه الهی دانست و افزود: ازدواج مورد تاکید اولیای الهی و حضرت محمد (ص) قرار گرفته بنابراین کسانی که در این راستا گام برمی‌دارند در واقع یک گام به خداوند نزدیک‌تر شده‌اند پس کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند و یا سایر افراد باید تا جایی که می‌توانند در این راستا حرکت کنند، زیرا به دنبال آن جوانان در مسیر زندگی سالم قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که برای تسهیل امر ازدواج جوانان تلاش می‌کنند در واقع فضیلت‌های زیادی را کسب می‌کنند به طوری که در روایات و احادیث مختلف بر این نکته صحه گذاشته شده است کسانی که در این سمت و سو گام برمی‌دارند به اندازه یک هزار شهید فی سبیل‌الله و یک هزار حج مقبول ثواب کسب می‌کنند.

انتهای پیام/61002/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول