اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای اقامه نماز جیرفت خبر داد

پیگیری مشکلات 17 مسجد بین‌راهی جیرفت

دبیر شورای اقامه نماز شهرستان جیرفت گفت: سال گذشته بیش از 17 مسجد بین‌راهی در مسیرهای جیرفت مورد نظارت قرار گرفته و مشکلات آن برطرف شده و یا در حال پیگیری است.

پیگیری مشکلات 17 مسجد بین‌راهی جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، دادخدا امینی‌روش ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز در این شهرستان با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری پیرامون نماز است، اظهار داشت: نماز از مسائلی است که دست‌اندرکاران باید به هر شکلی برای توسعه آن گام بردارند، اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان باید کارهایی را که انجام شده تقویت و برای رفع کاستی‌ها راهکار ارائه کنند.

وی افزود: باید در راستای ارتقای وضعیت نماز در شهرستان تلاش کنیم و تمام ظرفیت‌های اجرایی در این راستا به کار گرفته و شورای اقامه نماز ادارات توسعه داده شود و در سطح شهر و مسیر اطراف شهر تابلوهای ویژه نماز اختصاص داده شود.

امینی‌روش با بیان اینکه در پارک‌های سطح شهر برای توسعه و تجهیز نمازخانه‌ها اقداماتی انجام شده اما کافی نیست، تصریح کرد: در نهادهای آموزشی شامل دانشگاه‌ها و مدارس حداقل سال یک یا دو بار همایش نماز برگزار و پیگیری‌های لازم برای نامگذاری میدانی با عنوان نماز در شهر انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 17 مسجد بین راهی در مسیرهای جیرفت - بم، جیرفت، ساردوئیه و کرمان و جیرفت - بندرعباس مورد نظارت قرار گرفته و مشکلات آن برطرف و یا در حال پیگیری است.

امینی‌روش خاطر نشان کرد: عمده مشکلات این مساجد کمبود آب در مساجد بین راهی، عدم وجود فرش مناسب، پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی مناسب است.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه جیرفت نیز با تسلیت شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره اثر ماندگار امام هادی(ع) است که یک منشور امام‌شناسی است، هجمه‌ای که سال گذشته علیه امام هادی(ع) در فضای مجازی راه افتاد به دلیل همین زیارت است.

وی با بیان اینکه نماز در صدر برنامه‌های دینی است که باید به آن اهمیت دهیم، افزود: برگزاری نماز وحدت در ادارات دو هفته یک بار گام مهمی برای احیای برگزاری نماز جماعت در ادارات است.

عسکری تصریح کرد: برگزاری نماز وحدت می‌تواند، تلنگری برای مردم و مسئولان باشد، نماز در صدر حکومت صالحان است و هیچ کاری مهم‌تر از نماز نیست.

وی با بیان اینکه حد ترخص شهر باید مشخص شود، خاطر نشان کرد: حد ترخص شرعی و حد ترخص مسافت در آستانه ماه مبارک رمضان مشخص شود که این امر خواسته به حق مردم است که باید پاسخگوی آن باشیم.

امام جمعه جیرفت گفت: باید نماز در زندگی ما جایگاه خود را داشته باشد و نماز در مدارس و دانشگاه‌ها به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/80002/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول