اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اعضا

کمیته بحران شبکه بهداشت و درمان گچساران تشکیل جلسه داد

به منظور برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای مناسب در مواقع بروز حادثه، کمیته بحران شبکه بهداشت و درمان گچساران با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.

کمیته بحران شبکه بهداشت و درمان گچساران تشکیل جلسه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جلسه کمیته بحران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان امروز و با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران و معاونین، سرپرست بیمارستان شهید رجایی، مسئول اورژانس 115 و کارشناسان ستاد مرکز بهداشت و بیمارستان در محل این اداره برگزار شد.

اهمیت سازماندهی توانمند‌ی‌های نیروهای بهداشتی و درمانی در مواقع بروز بحران

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران، هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد توانمندی و تمرکز برای مقابله با حوادث و آمادگی در برابر تمامی حوادث و بلایا با ارائه برنامه کاری اصولی عنوان کرد.

ستار اسدپور یادآور شد: ایران یکی از 10 کشور اصلی زلزله‌خیز در جهان به شمار می‌رود و این موضوع هشداری برای برنامه‌ریزی اصولی در این زمینه است.

وی افزود: با توجه به بروز زلزله و سیل ناشی از باران‌های بهاری در استان‌های همجوار مثل بوشهر و فارس، اهمیت برگزاری جلسه و آمادگی کمیته بحران شبکه بهداشت و درمان امری ضروری است.

اسدپور بر اهمیت سازماندهی و افزایش توانمند‌ی‌های نیروهای بهداشتی و درمانی در مواقع بروز بحران‌های ناشی از تهدیدات احتمالی تأکید کرد.

وی ابراز داشت: در چنین زمانی لزوم مدیریت صحیح حوادث و بحران‌ها در ارتباط با بروز خسارات جانی و صدمات جسمی از مسائلی است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

اسدپور خاطرنشان کرد: واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان، اورژانس و بیمارستان باید هماهنگی و آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مصدومین احتمالی را داشته باشند.

هماهنگی با نهادهای خدمات‌رسان هلال احمر، بسیج و آتش‌نشانی

اسدپور گفت: با توجه به اینکه بلایای طبیعی و غیر طبیعی عوارضی مثل تلفات جانی و روانی را به دنبال دارد، لزوم آمادگی کامل شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان، اورژانس 115 و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی لازم و ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان این‌که در مواقع بلایای طبیعی و غیر طبیعی بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی وظیفه سنگین‌تری به عهده دارند، از مسئولان این بخش‌ها خواست تا برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشند.

اسدپور با تأکید بر لزوم برگزاری مرتب جلسات، هماهنگی با نهادهای مرتبط با این امر از جمله هلال احمر، تأمین اجتماعی، بسیج و آتش نشانی را مهم و ضروری عنوان کرد.

وی آموزش مستمر نیروهای مرتبط با کمیته بحران را لازم دانست و افزود: داشتن مکان و فضای مناسب استاندارد برای درمان آسیب دیدگان احتمالی و بودن تجهیزات کافی و استفاده از نیروهای باتجربه در این مواقع از ضرورت‌‌های مهم و اساسی است.

انتهای پیام/82001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول