اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی‌:

خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات جلو‌دار است

استاندار خراسان جنوبی این استان را سرآمد در زمینه بازسازی عتبات عالیات دانست و افزود: خراسان جنوبی جزء استان‌های جلودار در این زمینه است.

خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات جلو‌دار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در همایش تقدیر از خادمان عتبات عالیات این استان، اظهار کرد: مبنای تفکر ناب امام خمینی(ره)، همان تفکر ناب و بی‌بدیل است که امروز موجب بیداری اسلامی در منطقه و دنیا شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از گذشته‌های دور آمیخته با فرهنگ اهل بیت(ع) بوده است، گفت: یکی از مهمترین تفاوت‌های ایران اسلامی با سایر کشورهای اسلامی در دنیا توسل به اهل بیت(ع) و یاری جستن از آنها در زندگی‌های فردی و اجتماعی است.

استاندار خراسان جنوبی ولایت مطلقه فقیه را از دیگر وجوه تمایز ایران با سایر کشورها دانست و افزود: وجود شخصیت‌هایی مانند امام راحل(ره) به عنوان احیاء کننده اسلام ناب محمدی و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان چشم امید همه محرومان و مستضعفان جهان در رأس هرم انقلاب اسلامی از مهمترین نعمات الهی است که به واسطه این تفکر از سوی خداوند بر ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان نازل شده است.

رشید بصیرت و هوشیاری ملت ایران در تبعیت هوشمندانه از ولایت فقیه را در دنیا مثال‌زدنی و نمونه توصیف کرد و تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات دیگران نیز برگرفته از فرهنگ ناب اهل بیت(ع) است که موجب شده تا ملت قهرمان ایران اسلامی با سایر ملت‌ها در دنیا متفاوت باشد.

وی یکی از علل دشمنی دشمنان اسلام با ایران را تفکر ناب اسلامی مبنی بر رسیدگی به مشکلات مردم دیگر کشورهای دیگر عنوان کرد و افزود: این امر سبب شده تا در طول 34 سال گذشته دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب و اسلام ناب محمدی با بکارگیری تمام توان خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

استاندار خراسان جنوبی ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان را از جمله ترفندهای خطرناک دشمنان بین مسلمانان دانست و تصریح کرد: ایجاد مذاهب انحرافی، خرافه‌پرستی و عرفان‌های نو ظهور از جمله کارهایی است که دشمنان طی 100 سال گذشته برای تفرقه‌اندازی بین مسلمان انجام داده‌اند.

رشید اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را از دیگر راهکارهای مهم دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان دانست و گفت: آنچه که امروز در عتبات عالیات و در تخریب اماکن متبرک مسلمانان اتفاق می‌افتد برگرفته از نقشه شوم دشمن است که به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام شنیع دشمنان اسلام در نبش قبر حجر بن عدی از صحابه رسول اکرم(ص)، اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام همواره در تلاشند تا نور اسلام را در دنیا خاموش کنند اما نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این اقدام دشمنان سبب شد تا مسلمانان یک‌بار دیگر پایه‌های وحدت را تحکیم نمایند، گفت: دشمنان اسلام ما نادان‌اند چرا که این عمل شنیع آنها نه تنها پایه‌های عقیدتی مسلمانان را ضعیف نکرد بلکه سبب شد تا بسیاری از کسانی که به این مسائل نمی‌اندیشیدند به تفکر فرو رفته و بیشتر به حقانیت اسلام و مسلمانان پی ببرند.

رشید با بیان اینکه نور معنویت امروز در دنیا با الگوگیری از ایران اسلامی پراکنده شده است، گفت: نبش قبر حجر‌بن عدی هیچ خللی در جهانی شدن اسلام ایجاد نمی‌کند.

وی یادآور شد: تاراج ذخایر خدادادی کشورهای اسلامی از دیگر نقشه‌های شوم دشمنان در به ذلت کشاندن مسلمانان است که در این زمینه دشمن توانسته‌ با همکاری بعضی حکام مرتجع منطقه به توفیقاتی نیز دست پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: امروز بعضی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکای جنایتکار به بهانه ایجاد دموکراسی به کشورهای مظلوم عراق و افغانستان حمله می‌کنند و ذخایر و ثروت‌های ملی آنها را به یغما می‌برند.

رشید وجود چهار میلیون نفر زن بی سرپرست خانوار در عراق را ارمغان دموکراسی دورغین کشورهای غربی در این کشورها دانست و افزود: امروزه بیش از 60 درصد از کودکان عراقی خودشان نان‌آور خانواده‌های خود هستند که دردی بزرگ برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی رسیدگی به مشکلات سایر مسلمانان را نتیجه درک درست آیین اسلامی و احکام عالیه اسلام دانست و افزود: امروز باید با درک مشکلات مسلمانان در سایر کشورهای اسلامی برای کمک به آنها تلاش کنیم چرا که این امر از مهمترین دستورات اسلامی و قرآنی است.

استاندار خراسان جنوبی این استان را سرآمد در زمینه بازسازی عتبات عالیات دانست و افزود: خراسان جنوبی جزء استان‌های جلودار در این زمینه است.

رشید با بیان اینکه خراسان جنوبی به صددرصد تعهدات خود در سال گذشته در زمینه بازسازی عتبات عالیات عمل کرده است، اضافه کرد: به‌رغم تمکن‌مالی پایین مردم در این استان اما به دلیل پایبندی به اعتقادات قوی دینی مردم، این استان همواره در این زمینه الگو بوده است.

وی به مشارکت مردم خراسان جنوبی در تمامی زمینه‌ها اشاره کرد و خاطر نشان‌ کرد: مردم خراسان جنوبی نه تنها در زمینه بازسازی عتبات عالیات بلکه در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌ها حضوری حماسی داشته و دارند که از ویژگی‌های مهم مردم این استان ولایت‌مدار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/69013/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول