اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

ایجاد مرکز آموزش بین‌المللی توانمند‌سازی جوامع محلی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از ایجاد مرکز آموزش بین‌المللی توانمند‌سازی جوامع محلی در خراسان جنوبی خبر داد.

ایجاد مرکز آموزش بین‌المللی توانمند‌سازی جوامع محلی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند  به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید، تعمیم دستاوردهای پروژه ترسیب کربن به شش استان کشور شامل تهران، کرمان، البرز، مرکزی، سمنان و بوشهر را از دیگر موفقیت‌های این پروژه برشمرد و اظهار کرد: انجام 210 مورد بازدید از فعالیت‌های پروژه توسط سازمان‌های مختلف در قالب یک هزار 692  نفر از دیگر فعالیت‌های پروژه ترسیب کربن بوده است.

وی افزود: خرید سهام صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به مبلغ 100 میلیون ریال توسط شرکت تعاونی الغدیر از دیگر دستاوردهای این پروژه است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مستندسازی یکی از فعالیت‌های منحصر به فرد ترسیب کربن است که گزارشات عملکرد سه‌ماهه و سالانه فارسی و انگلیسی، انتشار نشریه ترویجی، بروشورهای مختلف، کتابچه، کتاب قصه و پازل با موضوعات محیط زیست و همچنین فیلم مستند پروژه تاکنون تهیه و به طور گسترده توزیع شده است.

ایجاد مرکز آموزش بین‌المللی توانمند‌سازی جوامع محلی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هر چند خشکسالی‌های 14 ساله در استان، اجرای طرح‌های اشتغالزایی را به عنوان چالشی مهم تحت تاثیر قرار داده است اما با توجه به موفقیت پروژه و وجود نیروی انسانی متخصص این آمادگی وجود دارد تا این پروژه در کلیه مناطق روستایی استان تعمیم داده شود.

رشید ایجاد مرکز آموزش بین‌المللی توانمندسازی جوامع محلی و توسعه روستایی در خراسان جنوبی را از دیگر پیشنهادات اجرایی برای آینده دانست.

رشید اظهار کرد: همچنین پنج کارگاه آموزش بین‌المللی نیز در ارتباط با آشنایی با روش اجرایی پروژه با حضور کارشناسانی از مؤسسات داکار افغانستان و کازری هندوستان و کارشناسانی از کشورهای استرالیا، پاکستان، عراق، ترکیه و سوریه  نیز در استان خراسان جنوبی برگزار شده است و همچنین مردم محلی منطقه اجرای پروژه برای آموزش به کشورهای استرالیا، پاکستان، اندونزی، فیلیپین و آفریقای جنوبی اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/2248/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول