اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور روستایی استاندار خراسان جنوبی:

بسیج سازندگی در پی رفع مشکلات روستاییان است

مدیر کل امور روستایی استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیج سازندگی در پی رفع مشکلات روستاییان است.

بسیج سازندگی در پی رفع مشکلات روستاییان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کاظم علوی پیش‌ از ظهر امروز در همایش رسم هجرت اظهار داشت: خدماتی که گروه‌های جهادی به جامعه ارائه می‌دهند شکل‌های فرهنگی، عمرانی، آموزشی و مشکل‌یابی دارد.

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی مشکلات زیادی وجود دارد، ادامه داد: این مشکلات ناشی از زیاد بودن و پراکندگی روستاها است که نمی‌توان آنها را به راحتی حل کرد.

                                      

مشکل روستاها کمی جمعیت است

مدیر کل امور روستایی استاندار خراسان جنوبی گفت: از مشکلات دیگر روستاها به خصوص روستاهای خراسان جنوبی کمی جمعیت است و اینکه جمعیت جوان در روستاها کمتر دیده می‌شود که این ناشی از عملکرد دستگاه‌هایی بوده که توجه کافی را در این زمینه نداشته‌اند.

علوی عنوان کرد: مسئله اشتغال در کشور از سن 20 سال به بعد در نظر گرفته می‌شود در حالی که فرزندان ما باید از سن کودکی شغل مورد نظر خود را فرا بگیرند.

وی تصریح کرد: مشکل دیگر در بحث اشتغال این است که آموزش‌هایی به دانش‌آموزان روستایی آموخته می‌شود که در روستاها کاربرد ندارد و برای همین باید آموزش‌های دامپروری و غیره را به دانش‌آموزان روستایی یاد داد تا بتوانند با این آموزش‌ها شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

جهت‌گیری‌ها باید از پایه درست شود

مدیر کل امور روستایی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید جهت‌گیری‌ها را از پایه درست کنیم، متذکر شد: باید در سنین پایین‌تر به امر اشتغال توجه کنیم که متاسفانه از آن غفلت کرده‌ایم.

علوی با بیان اینکه روستاییان نمی‌توانند از منابع بانکی به خوبی استفاده کنند، افزود: راهکاری که در حال حاضر توسط جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است استفاده روستاییان از صندوق‌های کشاورزی است که روستاهای محروم کمتر از این وام‌ها استفاده کرده‌اند.

وی از راهکار دیگر برای اشتغال روستاییان خبر داد و اضافه کرد: دهیاری‌ها و شوراهای روستایی می‌توانند صندوقی ایجاد کنند و به نسبت سرمایه هر نفر در این صندوق وام‌های لازم را تحویل روستاییان دهند تا در بحث اشتغال از آن استفاده شود.

بسیج سازندگی در پی رفع مشکلات روستاییان است

مدیر کل امور روستایی استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: مردم روستایی فکر می‌کنند که همه کارها باید توسط دولت انجام بگیرد و این تفکر اشتباهی است.

علوی گفت: دولتی می‌تواند کار انجام دهد که از میان مردم باشد.

وی با بیان اینکه بحث کارآفرینی یکی از دروس مهم در دانشگاه‌ها است، ادامه داد: بسیاری از مشاغل زود تعطیل می‌شوند و علت آن هم این است که در آغاز کار بررسی درستی انجام نشده است.

مدیر کل امور روستایی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی جهادی است و تاکنون هر اتفاقی افتاده است باعث کمال انقلاب شده و انقلاب مانند قدیم سرزنده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: امروزه پیشرفت جامعه در حد مطلوب است و بسیج سازندگی در پی این است که با امکانات این سازمان راهکارهایی برای رفع مشکلات روستاییان پیدا کند.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول