اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد

توجه به کرامت انسانی ویژگی منحصر به فرد کمیته امداد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تکریم به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد تفاوت کمیته امداد امام (ره) با تشکل‌های حمایتی غربی است.

توجه به کرامت انسانی ویژگی منحصر به فرد کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین انواری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فارس اظهار داشت: تشکل‌های حمایتی در غرب یا خانه‌های فقرا یک شب به افراد کارتن‌خواب لباس تمیز و غذای گرم می‌دهند و دوباره روز بعد آنها را به امان خدا رها می‌کنند تا در خیابان‌ها بچرخند.

وی افزود: در اسلام تکریم را به عنوان یک اصل باور داریم و در روش کمیته امداد برخلاف تشکل‌های غربی، افراد نباید فقیر نگاه داشته شوند؛ بلکه باید به سمت تولید سوق داده شده و ظرفیت آنان فعال شود.

انواری تصریح کرد: کمیته امداد حتی منزلت اجتماعی افراد را درنظر گرفته و برای خانواده‌هایی که سرپرست آنها فوت کرده مواد غذایی فراهم می‌آورد تا بتوانند مراسم مذهبی یا جشن‌ها و ... را در منزل خود برگزار کرده و در بین افراد محل دارای وجهه شوند.

به گفته وی، در طرح کار‌انگیزی کمیته امداد افرادی با بهره هوشی کم که ممکن است توانایی شغلی نداشته باشند، اما بیکاری آنها باعث هنجارشکنی شود با وجود بازده کم به کار گرفته می‌شوند تا خانواده دارای ثبات شده و سایر افراد آن بتوانند تولید و اشتغال واقعی داشته باشند.

انواری بیان کرد: در زمان فوت سرپرست خانواده به هر حال باید کسی بزرگ کردن فرزندان را برعهده بگیرد و اگر مادران فداکار این کار را انجام ندهند، این مسئولیت بر دوش نظام اسلامی می‌افتد.

وی ابراز داشت: با این اوصاف زمانی یک مادر به بهترین نحو فرزندان خود را بزرگ می‌کند باید از حق و حقوق بهره‌مند باشد.

این مسئول در ادامه سیاست‌های اصولی کمیته امداد را شامل گسترش حضور و ظهور مردم در صحنه، توانمندی و سلامت خانواده و اصلاح سبک زندگی برشمرد.

وی تصریح کرد: شکل‌گیری بانک‌ها بر اساس سودمحوری بوده است، اما بیشتر مدیران بانک‌ها از فرزندان انقلاب هستند و با این نگاه سعی کردند منابع را به سوی محرومان سوق داده و ظرفیت‌هایی در این بخش ایجاد کنند.

انواری، ایجاد اشتغال در خانواده‌های محروم را امری فراتر از مقولات اقتصادی توصیف و اضافه کرد: تبدیل نومیدی و یأس به ویژه در دو دهک نخست و باز شدن افق‌های جدید فرآروی خانواده‌ها و افزایش نشاط اجتماعی از جمله فواید فعالیت‌های کمیته امداد است.

انتهای پیام/2448/ذ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول