اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاران چینی از معادن کوهبنان بازدید کردند

تعدادی از سرمایه‌گذاران کشور چین و مدیران آژانس‌های گردشگری از اماکن تاریخی و معادن کوهبنان بازدید و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان را بررسی کردند.

سرمایه‌گذاران چینی از معادن کوهبنان بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی، فرماندار کوهبنان در حاشیه بازدید سرمایه‌گذاران چینی و داخلی از اماکن تاریخی و طبیعی این شهرستان اظهار داشت: کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان قرار دارد، بهشت معادن این استان محسوب می‌شود، چرا که بزرگترین و غنی‌ترین معادن ذغال‌سنگ جنوب شرق کشور، معادن فراوان آهن، خاک نسوز، سرب، روی و... در این شهرستان قرار گرفته که تعدادی از آنان شناسایی و در حال اکتشاف است.

وی بیان داشت: در حال حاضر معادن ذغال‌سنگ کوهبنان تعداد زیادی از جوانان جویای کار کوهبنان و شهرستان‌های مجاور و حتی استان‌هایی همچون قزوین، تبریز و ارومیه را مشغول کرده و آنان با حضور در عمق 570 متری زمین سخت‌ترین کار دنیا را انجام می‌دهند.

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: در همین راستا تمام تلاش خود را معطوف داشته‌ایم تا در کنار معادن ذغال‌سنگ نسبت به راه‌اندازی صنایع تبدیلی از جمله ذغال‌شویی، قطران و کک اقدام کنیم که با همت دولت و فعالیت بخش خصوصی در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی کارخانه ذغال‌شویی در بخش طغرالجرد هستیم.

وی گفت: ما آمادگی خود را برای استقبال و همکاری همه جانبه با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش صنعت و معدن و گردشگری اعلام می‌کنیم و آمادگی داریم در زمینه تخصیص وام، تهیه زمین و فراهم ساختن زیرساخت‌ها اقدام کنیم.

مدیر گروه سرمایه‌گذاری کشور چین نیز گفت: در حاشیه کویر لوت شهری زیبا با قدمت تاریخی زیاد و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان وجود دارد که قابل توجه است.

وی ابراز داشت: با توجه به بازدیدی که از معادن غنی ذغال‌سنگ کوهبنان داشته‌ایم، آمادگی خود را برای خرید ذغال‌سنگ بسیار مرغوب این شهرستان و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در جوار معادن اعلام می‌کنیم و امیدواریم در چند ماه آینده نخستین اقدام خود را در راستای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن انجام دهیم.

مدیر گروه سرمایه‌گذاری کشور چین اذعان داشت: به زودی هیئتی متشکل از گردشگران و سرمایه‌گذاران این بخش از کوهبنان بازدید می‌کنند تا زمینه حضور بیشتر گردشگران چین رقم بخورد و آنان بتوانند از مناظر زیبا و جاذبه‌های بی‌نظیر این شهرستان بهره‌مند شوند.

تعدادی از سرمایه‌گذاران چینی، سرمایه‌گذاران داخلی و مدیران آژانس‌های گردشگری از اماکن تاریخی، طبیعی، سیاحتی و زیارتی شهرستان از جمله روستای تاریخی باب‌گزک و اعماق 570 متری معادن ذغال‌سنگ، معادن خاک نسوز و گچ شوره بازدید کردند.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول