اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

مقدمه رونق گردشگری، شناساندن هویت قزوین به شهروندان است

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: یکی از لوازم رونق گردشگری در قزوین شناساندن این کهن شهر به شهروندان آن است چراکه روحیه مشارکت آنان را در سرنوشت شهر ارتقا می‌دهد و موجب افتخار آنان به گذشته‌شان می‌شود.

مقدمه رونق گردشگری، شناساندن هویت قزوین به شهروندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صادق آریان در آئین تقدیر از تلاشگران حوزه گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین که به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه مردم‌شناسی قجر برگزار شد، اظهار داشت: صنعت توریسم در هر کشوری که دارای سابقه غنی و متمدنی است از جایگاه خاصی برخوردار بوده و موجب رونق چرخه اقتصادی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه صنعت توریسم یک نوع کار هنری محسوب می‌شود، ادامه داد: تبیین و به نمایش گذاشتن تاریخ و فرهنگ یک ملت در مقابل دیدگان گردشگران داخلی و خارجی به عنوان سفیران زادگاه خود در قزوین، موجب می‌شود شناسنامه‌ای شاخص و عینی برای افرادی باشد که تاکنون به قزوین نیامده‌اند.

این مسئول با تأکید بر اینکه توجه به سفر و گردشگری در دین مبین اسلام و احادیث بزرگان سفارش شده است، یادآور شد: رسول خدا از استجابت بی‌تردید دعای سه نفر شامل مظلوم، دعای پدر برای فرزندش و دعای مسافر سخن می‌گویند.

آریان با اشاره به قابلیت‌های کهن شهر قزوین تصریح کرد: تشکیل کمیته ویژه راهبردی گردشگری (با عضویت سازمان‌های فرهنگی ورزشی، خدمات طراحی و نوسازی بهسازی و روابط عمومی شهرداری مرکز) با هدف افزایش تعداد گردشگران اقدام ارزشمندی است.

وی ادامه داد: این کمیته تلاش دارد ابتدا قزوین را به خود قزوینی‌ها بشناساند و میزان تمایل آنان را به مشارکت در توسعه شهر ارتقا دهد و مقدمه ورود گردشگران از استان‌های نزدیک مانند کرج و تهران به قزوین را فراهم کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه گردشگری و شهرشناسی باید در کنار هم قرار بگیرند چراکه این مهم گذشته و حال را به هم پیوند می‌زند، اضافه کرد: با این اقدامات شهروندان ضمن آشنایی با روند اجرایی شهرسازی و عمرانی در اجرای پروژه‌ها صبر و حوصله خواهند داشت.

آریان اقداماتی که طی تعطیلات نوروز در موزه مردم شناسی قجر برای جذب مخاطب بیشتر صورت گرفته بود را در راستای تحقق برنامه‌ها و چشم‌اندازهای توسعه گردشگری دانست.

وی اضافه کرد: حضور قریب 45 هزار بازدیدکننده از این مکان تاریخی نتیجه کار جمعی بود که بر اساس تدوین برنامه‌ها پیش‌بینی می‌شود این مقدار در سال‌های آتی افزایش یابد.

آریان به اقداماتی که کمیته گردشگری در دستور کار خود قرار داده، اشاره کرد و گفت: حضور گروه‌های گردشگری از برج میلاد تهران به قزوین برای بازدید از بناهای تاریخی شهر و نیز هماهنگی با آژانس‌های مسافرتی پایتخت به منظور برگزاری تورهای قزوین‌گردی برای مردم ایران، از جمله این اقدامات است.

وی استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر برای تحقق چشم‌اندازهای گردشگری را مهم برشمرد و بر نقش مسئولان و مردم در این بخش تأکید کرد.

در پایان این مراسم از تلاشگران حوزه گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین که نوروز امسال خدمات مطلوبی را به مسافران در موزه مردم‌شناسی قجر و تورهای شهر گشت و دیگر مراکز گردشگری و توریستی شهر ارائه داده بودند، تقدیر شد.

انتهای پیام/2667/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول