اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد

توزیع علوفه یارانه‌ای راهکاری برای تامین غذای دام

معاون بهبود دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 10 درصد دام این شهرستان به دلیل کمبود غذا دچار سوء تغذیه شده و قابلیت مصرف را ندارد تاکید کرد: توزیع علوفه یارانه‌ای و خروج دام از استان راهکارهایی برای حل این مشکل است.

توزیع علوفه یارانه‌ای راهکاری برای تامین غذای دام

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود اشرفی پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، اظهار کرد: خراسان جنوبی در سال گذشته متعهد به تشکیل 35 شرکت تعاونی کشاورزی بود که طی سال گذشته 75 شرکت تعاونی فعال در حوزه کشاورزی تشکیل شده است.

وی از تشکیل 163 شرکت تعاونی فعال در استان خبر داد و افزود: این تعداد شامل 54 تعاونی کشاورزی، 28 شرکت تعاونی صنعتی، 68 خدماتی مسکن و یکی فرهنگی می‌شود.

معاون بهبود دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان داشت: وضعیت دام در شهرستان نهبندان بحرانی است و 10 درصد دام این شهرستان به دلیل کمبود غذا دچار سوء تغذیه شده و قابلیت مصرف را ندارد.

اشرفی، کمبود مراتع را مهمترین علت این مهم دانست و تاکید کرد: توزیع علوفه یارانه‌ای و خروج دام از استان راهکارهایی برای حل این مشکل است.

حبیب‌الله شریفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه تمامی مراتع استان بهره‌بردار دارد، اذعان داشت: در حال حاضر نسبت دام ها در استان سه برابر مراتع است.

انتهای پیام/22481/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول