اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

هنرمند سنگ‌تراش قزوینی مورد تقدیر قرار گرفت

از استاد محمد بابایی هنرمند سنگ‌تراش قزوینی در نمایشگاه سراسری صنایع دستی که در تهران برگزار شد، تقدیر شد.

هنرمند سنگ‌تراش قزوینی مورد تقدیر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، سید میثم حصاری معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: حضور فعال هنرمندان پیشکسوت هنرهای سنتی و صنایع دستی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی برای توسعه و ترویج این میراث کهن نقش اساسی داشته و می‌تواند راهکار مناسب برای حفظ و نگهداری و آموزش و ترویج آن باشد.

حصاری با ابراز خرسندی افزود: استاد محمد بابایی با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در زمینه سنگ‌تراشی یکی از هنرمندان پیشکسوت قزوینی بود که در نمایشگاه سراسری صنایع دستی تهران که به مناسبت 20 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار شد مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره به حفظ و نگهداری از رشته‌های در معرض خطر فراموشی اظهار داشت: رشته‌های زیر مجموعه هنر سنگ‌تراشی از جمله مواردی است که در خطر فراموشی قرار گرفته و استاد محمد بابایی تنها هنرمند بازمانده در رشته حجاری سنتی، حکاکی و مشبک سنگ است که هم‌اکنون مرمت سنگ‌های ابنیه تاریخی قزوین به دست این هنرمند صورت می‌گیرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: از نمونه آثار مرمت شده توسط این هنرمند می‌توان به بناهای تاریخی همچون حسینیه امینی‌ها، موزه نگارخانه هنر پایداری و مسجد جامع قزوین و... اشاره کرد.

انتهای پیام/77001/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول