اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی:

گفت‌وگوها باید تداوم یابد‌/ هنر دیپلماسی پل زدن است

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی با بیان اینکه فضای ایجاد شده در کشور برای گفت‌وگو پیرامون مسائل مختلف که مناظره‌ها سبب به وجود آمدن آن شده است، گفت: هنر دیپلماسی پل زدن است.

گفت‌وگوها باید تداوم یابد‌/ هنر دیپلماسی پل زدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اکبر ترکان چهارشنبه شب در همایشی که توسط ستاد جوانان و دانشجویان هوادار دکتر روحانی در تالار آوینی این شهر برگزار شد، در مورد کناره‌گیری عارف و حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی توضیحاتی ارائه و اظهار داشت: مشترکات قابل توجهی بین گفتمان روحانی و عارف از همان اول دیده می‌شد و از همین رو این ائتلاف صورت گرفت.

وی در ادامه رفتار عارف را متعهدانه توصیف و از وی به دلیل کناره‌گیری‌اش قدردانی کرد.

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی ادامه داد: این همکاری سیاسی به معنای حذف جریان اصلاح‌طلبی نیست بلکه به معنای نمایندگی کردن گفتمان اصلا‌ح‌طلبی و بخشی از خواسته‌هاست.

به گفته این وزیر سابق، مناظره‌ها سبب شد که این فضا بشکند و اکنون همه راحت‌ پیرامون مسائل کشور گفت‌وگو کنند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی اضافه کرد: باز شدن باب گفت‌وگوها در پی برگزاری مناظره‌ها به اندازه خود انتخابات برای کشور مهم و قابل توجه است و این راه باید ادامه یابد.

ترکان همچنین پیرامون مسائل و موارد تاثیرگذار در روابط خارجی نیز افزود: به عقیده دکتر روحانی و افرادی که اهل فکر و عقلانیت هستند راه مذاکره هسته‌ای تنها از شیوه مقابله و پافشاری و عدم تغییرپذیری نمی‌گذرد بلکه از راه‌های دیگر هم می‌توان مذاکرات را پیش برد و هم منافع ملت ایران را دید و هم تحریم نشد.

وی گفت: «استراتژی شاخ سنگری» در مذاکرات بین‌اللملی طی سال‌های اخیر سبب بروز و مشکلات و مسائل امروز کشور شده است.

ترکان همچنین با بیان اینکه تقویت کرسی‌های آزاد اندیشی در کشور و به ویژه دانشگاه‌ها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است اضافه کرد: متاسفانه برخی‌ از لباس شخصی‌ها با روش‌های چماقی این ظرفیت را دانشگاه‌ها خفه می‌کنند و نمی‌گذارند باب گفت‌وگو پیرامون موارد مختلف شکل بگیرد.

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی تاکید کرد: فضای اختناق در دانشگاه‌ها مورد نظر رهبری نیست و ایشان بارها به توسعه و برگزاری کرسی‌ها آزاد اندیشی در دانشگاه‌های کشور تاکید کرده‌اند.

ترکان گفت: اینکه در تاریکی بایستیم و به دیگران فحش بدهیم و مدام همه را متهم کنیم نمی‌تواند به کشور کمک کند، بلکه باید گفت‌وگوی مستقیم را برای کمک به یکدیگر و کشور در پیش بگیریم.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده انتخابات تمام می‌شود و باید در مورد مشکلات و رفع آنها به گفت‌وگوها ادامه دهیم.

ترکان با بیان اینکه در سال‌های برخی از رفتارها، عقل و علم را در کشور متروک کرده است گفت: باید دوباره با امید به آینده عقل و علم را در کشور زنده کنیم.

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی با بیان اینکه ایالات متحده بیش از سه دهه است که دنبال گرفتن «خِفت» ایران بوده و الان که گرفته است به این راحتی‌ها ول کن نیست اظهار داشت: لازمه مقابله با تحریم‌های بیشتر و رفع تحریم‌های کنونی ایستادن بر روی پای خود است و باید اول مشکلات را به طور کامل رفع کنیم.

وی افزود: این تصور را که فرض کنیم که با درست شدن روند مذاکرات، تحریم‌ها در مدت کوتاهی برداشته می‌شود درست نیست و باید مذاکرات را در موضوع هسته‌ای با علم و عقل پیش برد.

ترکان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دکتر روحانی در مورد چیزهایی که مطرح می‌شود فی‌البداهه حرف نمی‌زند بلکه اظهارنظرهای وی پیرامون مسائل و سئوالات مرتبط با مسائل و مشکلات کشور‌، برگرفته از حاصل تحقیقات و پژوهش‌های مرکز مطالعات استراتژیک است.

وی ادامه داد: یک آدم ائدئولوژیک نمی‌تواند دیپلمات باشد، چرا که هنر دیپلماسی پل زدن در بین کشور ما با دیگر کشورها با توجه به مشترکات است و این در حالی است که مواضع یک آدم ائدئولوژیک غیر قابل انعطاف است و نتیجه آنرا نیز الان در امور کشور می‌بینیم.

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی تصریح کرد: تلاش دکتر روحانی برای رسیدن به وجوه مشترک برای پیشبرد کشور در حوزه روابط بین‌المللی است.

وی افزود: با وجود درآمدهای افسانه‌ای نفت در هشت سال اخیر، تعداد افراد زیر فقر از 22 درصد به 43 درصد رسیده‌ است.

ترکان گفت: طبق آمارهای موجود 70 میلیارد دلار کالای وارداتی به کشور طی سال‌های اخیر کالاهای را شامل می‌شوند که تماما در کشور تولید آنها ممکن و تولید آنها تکنولوژی بالایی نمی‌خواهد.

وی افزود: این امر و وجود مسائلی این چنینی در اقتصاد حاصل تفکر کسانی است که فکر می‌کنند با اوامر سیاسی می‌توانند ارزش ارز و بازار دلار را درمان کنند و در واقع دلار درمانی کنند.

به گفته ترکان، این سیاست‌ها سبب شده است، که نیمی از ظرفیت شهرک‌های صنعتی که فعال بوده‌اند امروز به حالت رکورد درآیند.

وی در پایان افزود: از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عمرانی و سازندگی نهادهای نظامی، در شرایط رقابت سالم استفاده خواهد شد و انحصارها باید در این زمینه برداشته شود.

شهریار مشیری نماینده سابق بندرعباس در مجلس و رئیس ستاد دکتر روحانی نیز در این نشست گفت:‌ ترکان در زمان استانداری خود در هرمزگان طی دهه شصت بیشترین کارها را نسبت به دیگر استانداران این استان تاکنون انجام داده است.

به گفته وی، ترکان موفق به اخذ موافقت اصولی برای راه‌اندازی تمامی واحدهای آموزشی عالی حال حاضر در هرمزگان شده است و همچنین انتقال آب سد میناب به بندرعباس شده است.

به گفته مشیری، اغلب جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب دکتر روحانی را قبول دارند.

انتهای پیام/88001/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول