اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانوان استانداری خراسان جنوبی خبر داد

تصویب راه‌اندازی و ترویج طرح کمیته فاطمی در خراسان جنوبی

مدیرکل بانوان استانداری خراسان جنوبی از تصویب راه‌اندازی و ترویج طرح کمیته فاطمی در خراسان جنوبی خبر داد.

تصویب راه‌اندازی و ترویج طرح کمیته فاطمی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معصومه‌السادات جلیلی حسینی ظهر امروز در کارگروه امور بانوان و خانواده استان با توجه به حماسه پرشور مردم در 24 خرداد اظهار کرد: امیدواریم همه کسانی که در راستای اهداف نظام اسلامی و منویات مقام رهبری گام بر می‌دارند موفق بوده و حافظ حرمت‌ها و خون شهدا باشند.

وی افزود: سال گذشته با همکاری و همدلی مسئولان برای سومین سال متوالی دفتر امور بانوان استانداری در 18 برنامه‌ای که از وزارت کشور ابلاغ شده بود در طرح مطلع مهر رتبه نخست را کسب کردیم.

مدیرکل بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته تمام برنامه‌های مصوب شده کارگروه اجرایی شده، عنوان کرد: همه دستگاه‌هایی که برنامه سند را در دست داشتند و مصوبات کارگروه به آنها ارسال می‌شد بر اساس آن برنامه‌هایی را در حوزه زنان و خانواده اجرا کردند.

حسینی تصریح کرد: یکی از راه‌های موفقیت کارگروه بانوان و خانواده، وجود هماهنگی با دفتر اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد بوده است.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد بازوی توانمند دفاتر امور بانوان و خانواده در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی هست که در سطح کشور اجرا می‌شود.

مدیر‌کل بانوان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه تقویت نهاد خانواده مورد توجه قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: خانواده مهمترین رکن جامعه بشری و تمدن‌ها است.

حسینی از تصویب راه‌‌اندازی و ترویج طرح کمیته فاطمی در استان خبر داد و گفت: این طرح با اهداف ارتقای آگاهی فردی و بصیرت انقلابی زنان نسبت به حقوق، منزلت و مسئولیت فردی، اجتماعی و خانوادگی، افزایش آگاهی عمومی در توزیع سلامت جسمی، روحی و روانی زنان و خانواده، ترویج سبک زندگی سالم روحی، جسمی و توانمندسازی زنان در جامعه ابلاغ شده است.

وی همچنین ارتقای بسترها و زمینه‌های نهائی و حقوقی لازم برای حضور فعال زنان در زمینه اشتغال و معیشت، ارتقای توانایی و مهارت علمی و معنوی زنان علمی و فرهیخته، مفهوم سازی و تبیین دیدگاه نظام و مسائل حقوقی و بین‌المللی و حضور فعال در عرصه توسعه همکاری بین‌المللی با کشور‌های اسلامی و مستقل در حوزه زن و خانواده، تلاش برای ایجاد محیط عادلانه و استیفای حقوق شرعی زنان در عرصه‌های مختلف جامعه، ارتقای توانایی و جهت‌دهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در حیطه زنان و خانواده را از دیگر اهداف طرح فرهنگی فاطمی دانست.

انتهای پیام/22481/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول