اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اتباع خارجی استانداری خراسان جنوبی خبر داد

آغاز طرح ساماندهی اتباع خارجی در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح ساماندهی اتباع خارجی از 18 خردادماه جاری در این استان آغاز می‌شود.

آغاز طرح ساماندهی اتباع خارجی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری طرح آمایش 9 در خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح ساماندهی آمایش پناهندگان خارجی به ویژه پناهندگان افغانی از سال 86 آغاز و در مراحل انجام دارای نتایج خوبی بوده است.

وی ادامه داد: طرح آمایش جمعیتی اتباع خارجی بر اساس طرح ساماندهی کل کشور در ارتباط با اتباع افغانی به اجرا در می‌آید.

آغاز طرح ساماندهی اتباع خارجی

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سایت آمایش اتباع خارجی از شش خردادماه جاری راه‌اندازی شده است، گفت: اتباع خارجی برای گرفتن نوبت به این سایت‌ها مراجعه و در تاریخ مشخص برای ثبت اطلاعات به دفاتر کفالت مراجعه کنند.

موسوی‌نژاد با اشاره به مکان دفاتر کفالت در شهرستان بیرجند یادآور شد: این دفاتر در خیابان مفتح بین مفتح 52 و 54 و همچنین در پاسداران 21 آماده ارائه خدمات به اتباع خارجی هستند.

وی با بیان اینکه طرح سازماندهی اتباع خارجی از تاریخ 18 خردادماه جاری آغاز می‌شود، متذکر شد: با اجرای این طرح تمامی اطلاعات تولد، نقل و انتقال اتباع خارجه در سیستم ثبت می‌شود.

وجود 600 اتباع خارجی غیرمجاز در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی کار دفاتر کفالت را سازماندهی اقامت و اشتغال اتباع خارجی عنوان کرد و افزود: این طرح برای بهبود و رسیدگی به امور و ایجاد رضایت‌مندی اتباع خارجی صورت می‌گیرد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در خراسان جنوبی 6 هزار و 800 نفر از اتباع خارجی مجاز و حدود 600 نفر غیر مجاز هستند، اضافه کرد: از این تعداد 3 هزار نفر دارای کارت آمایش اتباع خارجی هستند.

این مسئول با بیان اینکه آمایش جمعیتی هر سال اجرا می‌شود، گفت: هر ساله اتباع خارجی به دفاتر کفالت مراجعه کرده و ازدواج‌های صورت گرفته در پرونده آنها ثبت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی تلاش در بهبود روند رسیدگی اداری امور اتباع خارجی، صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور، کاهش مدت زمان انتظار برای رسیدگی به امور اتباع خارجی و کاهش تصدیگری دولت و واگذاری خدمات تصدیگری به بخش خصوصی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح آمایش اتباع خارجه برشمرد.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول