اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

با کمبود روحانی در آبیک مواجه هستیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: با کمبود روحانی برای اقامه نماز جماعت و دیگر برنامه‌های دینی در این شهرستان مواجه هستیم.

با کمبود روحانی در آبیک مواجه هستیم

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: با توجه به اینکه 95 مسجد و 30 حسینیه در شهرستان آبیک وجود دارد، تنها در 25 مسجد و حسینیه نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به درخواست‌های فراوان از سوی مردم شهرها و روستاهای شهرستان آبیک مبنی بر حضور مبلغ دینی و روحانی، به دلیل کمبود روحانی نتوانسته‌ایم به درخواست‌های مردمی پاسخ مثبت دهیم.

این مسئول در خصوص علل کمبود روحانی در شهرستان آبیک توضیح داد: اشتغال به تحصیل مبلغان، کمبود بودجه و امکانات و عدم استقبال روحانیون از دلایل اصلی کمبود روحانی در شهرستان آبیک است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 خانه عالم در شهرستان آبیک احداث شده که در هفت مورد از آن‌ها، روحانی مستقر است و در چهار خانه عالم، چهار روحانی طرح هجرت مشغول به فعالیت‌های تبلیغی هستند؛ اما در خانه عالم روستای زعفران، روحانی مستقر نداریم.

حسینی تصریح کرد: یک خانه عالم در روستای چناسک از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک و یک مورد دیگر نیز در روستای خاکشان از توابع بخش بشاریات این شهرستان در حال احداث است.

وی اضافه کرد: در سطح شهرستان آبیک با ائمه جمعه و روحانیان مستقر در ادارات و نهادهای نظامی، در مجموع 45 روحانی مشغول به امور تبلیغی و مذهبی هستند.

این مسئول بیان کرد: ضروری است که نوجوانان و جوانان بیشتری به سمت حوزه‌های علمیه هدایت شوند تا با تحصیل در علوم حوزوی و طلبگی همه مردم شهرها و روستاهای مختلف از وجود آنان بهره‌مند و با مسائل دینی، شرعی و تاریخ اسلام آشنا شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به یکم تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اذعان کرد: امام راحل (ره) با هدف قرار گرفتن نظام اسلامی در مسیر قرآن کریم و اهل بیت (ع) و هدایت نیروها و تشکل‌های مردمی برای مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و نیز رفع نیازهای فرهنگی جامعه، فرمان تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کرد.

حسینی اضافه کرد: اعزام مبلغ برای برگزاری برنامه‌های دینی و قرآنی، تشکیل تشکل‌های مذهبی و مردمی و اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با ذکر اینکه امر تبلیغ به دو گونه سنتی و غیرسنتی صورت می‌گیرد، افزود: در تبلیغ سنتی، روحانیان و مبلغان در منابر، مساجد و تکایا در ماه‌های قمری به ویژه ماه مبارک رمضان و محرم مردم را در زمینه مسائل مختلف روز، تاریخ اسلام و امور فرهنگی بهره‌مند می‌کردند.

این مسئول عنوان کرد: گرچه در آن دوران مردم از امکانات روز برخوردار نبودند؛ ولی به طور شنیداری و دیداری از حضور روحانیان استفاده می‌کردند.

حسینی ادامه داد: تبلیغ سنتی ارزشمند و حائز اهمیت است؛ ولی با توجه به تبلیغات سوء رسانه‌های دنیا در ماهواره‌ها و شبکه‌های اینترنتی علیه نظام و جوانان، روحانیان باید علاوه بر داشتن تخصص و فنون مختلف به مسائل روز نیز تسلط ویژه و کامل داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: امروز دشمنان برای امور نظامی علیه نظام هزینه نمی‌کنند؛ ولی در برابر اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی صف کشیده‌اند و در زمینه تبلیغات سوء علیه دین، اهل بیت (ع) و قرآن کریم و نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری هنگفتی می‌کنند.

حسینی یادآور شد: بنابر این مطلوب است روحانیان و مبلغان با تبلیغات قوی دینی و مدون در برابر تبلیغات سوء دشمنان ایستادگی کنند.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول