اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر ایری در ایران عنوان کرد

ایران تکیه‌گاه تحقیقات برنج آسیای میانه و مرکزی

رئیس دفتر ایری در ایران گفت: ایران در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور تکیه‌گاه تحقیقات برنج کشورهای آسیای میانه و مرکزی شده است.

ایران تکیه‌گاه تحقیقات برنج آسیای میانه و مرکزی

عباس شهدی کومله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات تولید برنج توسط موسسه تحقیقات برنج کشور برای دانشمندان کشورهای آسیای میانه و مرکزی اظهار کرد: دوره تولید برنج طبق اولویت‌های کشورهای منطقه ارائه می‌شود.

وی هدف برگزاری دوره آموزشی مذکور را فرآیند تولید برنج از مزرعه تا بازار از طریق تحقیقات عنوان کرد و افزود: توانمندی ایران در بحث تحقیقات برنج سبب شده که دوره آموزشی برای کارشناسان منطقه در این کشور برگزار شود.

به گفته شهدی کومله، دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات تولید برنج به منظور افزایش عملکرد تولید در شالیزارها، چگونگی کشت برنج و ارائه و تبادل یافته‌ها بین دانشمندان کشورهای منطقه برگزار شده است.

رئیس هماهنگ‌کننده مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای میانه و غربی، ارتقای عملکرد کشت ارقام محلی برنج و تکنیک‌های کشت در زمینه اصلاح و فرآیند تولید را از اهداف برگزاری دوره آموزشی مذکور ذکر کرد و گفت: ارتقای میزان عملکرد و شناخت نحوه توسعه کشت برنج در منطقه به صورت معقول و منطقی از دیگر اهداف برگزاری دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات تولید برنج است.

وی با بیان اینکه توانمندی ایران بین 10 کشور برنج‌خیز منطقه به دلیل پشتوانه علمی و فنی توسط محققان ایری اثبات شده است، تصریح کرد: ایران تکیه‌گاه کشورهای آسیای میانه و مرکزی به منظور اجرای برنامه‌های بین‌المللی به نیابت از موسسه بین‌المللی برنج در منطقه شده است.

شهدی کومله، رهبری کشورهای منطقه در راستای چشم‌انداز 20 ساله را از اهداف موسسه تحقیقات برنج کشور دانست و یادآور شد: رهبری ایران در بحث تحقیقات برنج در شرایط تحریم محقق شده است.

رئیس دفتر ایری در ایران تاسیس مرکز تحقیقات برنج آسیای میانه و غربی در کشور را مهم خواند و اظهار کرد: جامعه بین‌المللی به این نتیجه رسیده که ایران می‌تواند تکیه‌گاه منطقه‌ای کشورهای آسیای میانه و مرکزی در زمینه تحقیقات تولید برنج باشد.

وی با اشاره به تحقق رتبه نخست ایران در زمینه تحقیقات تولید برنج در منطقه، تصریح کرد: بخشی از چشم‌انداز 20 ساله کشور در حوزه کشاورزی و برنج به وقوع پیوسته و این امر سبب افتخار تمام ایرانی‌ها است.

انتهای پیام/84001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول