اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد

ضرب‌وجرح بیشترین پرونده‌های کیفری دادگستری گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: ضرب‌وجرح رتبه نخست پرونده‌های وارده به دادگستری گیلان در بخش کیفری را تشکیل می‌دهد.

ضرب‌وجرح بیشترین پرونده‌های کیفری دادگستری گیلان

محمدجواد حشمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، دادگستری گیلان در سطح کشور را پیشرو و موفق خواند و اظهار کرد: سال گذشته 283 هزار و 602 پرونده به دادگستری استان وارد شده است.

وی به ورود 316 هزار و 222 پرونده به دادگستری گیلان در سال 90 اشاره کرد و افزود: سال گذشته 10.3 درصد در پرونده‌های وارده به دادگستری استان کاهش داشتیم.

حشمتی گیلان را از جمله استان‌های کوچک کشور برشمرد و تصریح کرد: تراکم جمعیت گیلان بسیار بالا است و به ازای هر کیلومتر مربع 177 نفر زندگی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان تراکم جمعیت را سبب افزایش تشکیل پرونده در دادگستری دانست و بیان کرد: صدمات وارده رانندگی که منتج به جرح و فوت می‌شود، بیشترین آمار پرونده‌های وارده به دادگستری را تشکیل می‌دهد.

وی ضرب‌وجرح را در رتبه نخست پرونده‌های وارده به دادگستری گیلان در بخش کیفری خواند و یادآور شد: سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص، تهدید، مواد مخدر، ایراد صدمات بدنی غیر عمد، تخریب و مزاحمت‌های ملکی به ترتیب از جمله پرونده‌های وارده به دادگستری استان در بخش کیفری را تشکیل می‌دهد.

حشمتی با بیان اینکه ضرب‌وجرح در بعضی از ماه‌های سال متفاوت است، خاطرنشان کرد: جرایم مذکور از جمله پرونده‌های ثابت دادگستری گیلان در بخش کیفری است.

رئیس کل دادگستری گیلان مطالبه طلب را بیشترین پرونده‌های وارده به دادگستری در بخش حقوقی عنوان کرد و افزود: مطالبه مهریه، طلاق توافقی و اعتراض به آرای شوراهای حل اختلاف از جمله پرونده‌های وارده به دادگستری استان در بخش حقوقی را تشکیل می‌د‌هد.

وی گیلان را از جمله استان‌هایی عنوان کرد که به دلیل تراکم جمعیت بالا پرونده‌های وارده قابل توجهی دارد.

به گفته حشمتی، گیلان در بحث پرونده‌های وارده به دادگستری به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به کاهش پرونده‌های وارده به دادگستری، بیان کرد: دادگستری گیلان در بحث پیشگیری از وقوع جرم توفیق بسیاری نداشته و باید با پیگیری بیشتری اقدام‌های لازم انجام شود.

وی به پرونده‌های خروجی دادگستری گیلان اشاره کرد و گفت: سال 90 تعداد 307 هزار و 596 پرونده در دادگستری استان رسیدگی و مختومه شده است.

حشمتی از افزایش 6.3 درصدی خروجی پرونده‌های دادگستری گیلان خبر داد و یادآور شد: سال 90 تعداد 134 هزار و 752 پرونده مانده داشتیم.

این مسئول به کاهش 13.1 درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری گیلان اشاره کرد و گفت: در پایان سال 91 تعداد پرونده‌های دادگستری گیلان به 117 هزار و 41 پرونده کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول