اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

نمودار قبولی هرمزگانی‌ها در کنکور صعودی است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نمودار قبولی دانش‌آموزان هرمزگانی برای دانشگاه‌های مطرح طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که برنامه‌های مد نظر آموزش و پرورش استان در باب کسب سهم بیشتر از دانشگاه‌های مطرح در کنکور جواب داده است.

نمودار قبولی هرمزگانی‌ها در کنکور صعودی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی شنبه شب در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش هرمزگان ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته شورا به بیان دستاوردهای آموزش و پرورش در بحث آموزش عالی پرداخت و اظهار داشت: برابر اعلام سازمان سنجش کشور استان هرمزگان در سال گذشته با کسب 47.8 درصد با پنج درصد رشد به نسبت 42.81 درصد سال 90 به عنوان رتبه سوم کشوری رسید.

وی افزود: امسال نیز مجموع شرکت کنندگان در آزمون سراسری 24 هزار و 921 نفر شامل 15 هزار و 442 دختر و 9 هزار و 479 نفر پسر بود که بیشترین آن در رشته‌های علوم تجربی و علوم انسانی بود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: آموزش و پرورش هرمزگان با تدوین ویژه برنامه‌های راهبردی، توجه جدی را معطوف به آزمون سراسری مؤسسات آموزش عالی کرده است که نتایج آن در رشد میزان قبولی دانش آموزان و کسب رتبه‌های مناسب به خوبی مشهود است.

به گفته آخوندی، برابر ارزیابی و مقایسه سال‌های 90 و 91 در رشته علوم ریاضی به نسبت شرکت‌کننده و میزان قبولی 2.4 درصد، علوم تجربی 4.5 درصد، علوم انسانی 5.2 درصد، هنر 4.1 درصد و زبان خارجی 8.6 درصد رشد قبولی داشته‌ایم که نمود آن گزارش سازمان سنجش و کسب رتبه سوم کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین با اشاره به گزارشی در خصوص طرح اوقات فراغت تابستانی و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در این زمینه، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش بهبود برنامه‌های اوقات فراغت را بخشی از رسالت و مسئولیت‌های خود می‌داند و مترصد است تا با برنامه‌ریزی گسترده، انبوه، جذاب و هدفمند در ساختار "پایگاه‌ها‌ی تابستانی"، "مدارس قرآن کریم" و "مدارس، کانون‌های فرهنگی اجتماعی محله" سالن‌های ورزشی و اردوهای مختلف امکان استمرار یادگیری آینده سازان میهن اسلامی را در فضا برنامه و سبک متفاوت فراهم سازد.

آخوندی در ادامه گفت: به همین منظور سال گذشته 48 هزار و 870 نفر در قالب 487 پایگاه از کلاس‌های اوقات فراغت در زمینه قرآن، امور فرهنگی هنری، طرح هجرت و اردوهای درون و برون استانی بهره گرفتند که امسال نیز 341 پایگاه در سراسر استان برنامه‌های طرح اوقات فراغت را از اول تیرماه به مدت هشت هفته آغاز کرده‌اند.

وی در پایان بیان داشت: دانش آموزان در طرح اوقات فراغت با آداب و مهارت‌های زندگی، ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی اجتماعی جامعه اسلامی ایرانی آشنا می‌شوند و استعداد و توانایی‌هایشان در زمینه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی شکوفا می‌شود.

انتهای پیام/88007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول