اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

رونمایی از اثر فاخر «جان گویه‌ها» در اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: پنج‌شنبه این هفته از مجموعه فاخر و ارزشمند «جان‌ گویه‌ها» مربوط به زیارتنامه امام هادی (ع) به عنوان اثر معنوی و آیینی رونمایی خواهد شد.

رونمایی از اثر فاخر «جان گویه‌ها» در اردبیل

صادق فرهمندامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این اثر به همت موسسه روشنا و تلاش و همت وحید ضیاء هنرمند اردبیلی به مرحله صدا‌گذاری و متن‌خوانی رسیده و در قالب سی‌دی از این اثر ارزشمند با حضور مسئولان استانی و کشوری پنج‌شنبه این هفته در نگارخانه خطایی اردبیل رونمایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: این اثر به صورت صوتی و به همت هنرمندان استان تهیه شده و قابلیت توزیع در مناطق مختلف را دارد که در سطح ملی نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این اثر رونمایی شد که به زبان آذری و با متن‌خوانی مناسب این اثر فاخر تهیه شده تا در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

در حوزه مجازی و فناوری‌های جدید به سمت مطلوبیت حرکت می‌کنیم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در خصوص وضعیت بهره‌گیری از فناوری‌ها و استفاده از فضاهای مجازی در کتابخانه‌های اردبیل افزود: به صورت ملی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به سمت بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و استفاده بهینه از فضاهای مجازی حرکت کرده به‌طوری‌ که نرم‌افزارهای الکترونیکی در حوزه کتاب و کتابخوانی تهیه شده تا بهره‌گیری از این فضاها به صورت راحت و سهل‌الوصول انجام شود.

فرهمند امین ادامه داد: در کنار این اقدامات از سال‌های گذشته در فضای مجازی مسابقات کتابخوانان حرفه‌ای و حضور فعالان در این فضای مطلوب فراهم شده که انتظار می‌رود با اقدامات مناسب این روند توسعه پیدا کند.

این مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: هر چند در استان اردبیل بهره‌گیری از این فضا به ویژه فضای مجازی، فناوری‌های جدید و انفورماتیک ضعیف است اما تلاش ما به سمت مطلوبیت این فضاست که به نظر می‌رسد با تامین و فراهم شدن زیر‌ساخت‌های آن بتوان در این زمینه حرکتی مثبت و اقدامی سازنده انجام داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: البته ما در این زمینه نیاز به زیر‌ساخت‌هایی داریم که با تامین زیر‌ساخت‌ها نقص بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در کتابخانه‌های عمومی برطرف شده و در این حوزه از قافله کشور عقب نمی‌مانیم.

فضای فرهنگی در دولت روحانی مطلوب می‌شود

فرهمند امین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یقین داشته باشید که در دولت روحانی فضای فرهنگی کشور مطلوب‌تر و مناسب‌تر خواهد شد چرا که دولت آینده با بکارگیری نیروهای توانمند در حوزه فرهنگی می‌تواند بسیاری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها را به فعلیت برساند و با بهره‌گیری از توان نیروی انسانی و تولید آثار فاخر و ارزشی می‌تواند ضعف‌های گذشته را جبران کند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تاکید کرد: روحانی به شدت با محدود شدن و تنگ شدن فضای فرهنگی و فعالیت‌های هنری مخالف است و در عوض معتقد به فضای باز فکری و اعتقادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و اخلاقی کشور است که قطعاً این رویکرد می‌تواند نقطه قوتی برای دولت آینده باشد.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول